wtorek, 25 lipca 2017

Tarta na kruchym cieście z kurczakiem i warzywami


Tarta na kruchym cieście z kurczakiem i warzywami, to jedno z moich ulubionych dań obiadowych w okresie letnim. W upalne dni częściej podaję tarty na zimno, z domowymi sosami i surówką. Do farszu wybieram swoje ulubione warzywa - w tej wersji pora, cukinię i brokuły. Tarta jest delikatna, kremowa, z lekko wędzoną nutą. Zachęcam Was do kombinowania z dodatkami i przyprawami, dzięki temu danie za każdym razem będzie smakowało trochę inaczej.

niedziela, 9 lipca 2017

Domowa granola, czyli jak zacząć dzień smacznie i zdrowo


Domowa granola to doskonały pomysł na zdrowe rozpoczęcie dnia. Zrobienie jej jest bardzo proste i nie zajmuje dużo czasu. Zaletą domowej granoli jest to, że do jej przygotowania używamy tylko znanych i lubianych produktów. Poniżej podajemy Wam przepis, który możecie dowolnie modyfikować - według swojego uznania i smaku. Jeśli nie macie w domu zarodków pszennych, możecie dodać otręby, albo pestki słonecznika. Jeśli zamiast syropu z agawy wolicie miód, nie ma przeszkód żeby je zamienić, tylko trzymajcie się proporcji. Spróbujcie zrobić domową granolę, a zobaczycie jakie to proste i smaczne.

A na blogu możecie też znaleźć przepis na musli - klik.

piątek, 23 czerwca 2017

Knedle z truskawkami

 

Najlepsze knedle robi moja babcia - sporo czasu upłynęło, zanim postanowiła podzielić się ze mną swoim przepisem. Wcześniej wszystkie składniki podawała mi "na oko". Teraz wspólnie siedzimy i lepimy knedle, bez których nie wyobrażam sobie sezonu truskawkowego. Mam przepis, ale i tak największą radość sprawia mi wspólne gotowanie z babcią. Zawsze robimy ich więcej i rozdajemy rodzinie - wtedy smakują najlepiej.

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Botwinka z ziemniakami


W weekend jadłam u mamy botwinkę (przepis na botwinkę mamy znajdziecie tutaj). Jak zawsze była przepyszna i narobiła mi apatytu na więcej. Poszłam na rynek, kupiłam duży pęczek buraczków z botwiną i wzięłam się za gotowanie. Moja wersja tej zupy jest nieco inna - dodałam ziemniaki, ocet zastąpiłam sokiem z cytryny, a śmietanę jogurtem naturalnym.  I wiecie co? Nie mogę się zdecydować, która wersja zupy bardziej mi smakuje. A Wy jak podajecie botwinkę?


piątek, 2 czerwca 2017

Zupa jarzynowa z kaszą manną

Zupa jarzynowa - to danie które ratuje mnie zawsze wtedy, gdy nie mam czasu na gotowanie. Podaję ją na różne sposoby: bez żadnych dodatków, zmiksowaną na krem, z groszkiem ptysiowym, z kurczakiem, albo tak jak dzisiaj, z kaszą manną. Dodatek kaszy manny sprawia, że zupa staje się treściwsza, ale jest przy tym lekkostrawna. Żeby danie nie było mdłe, doprawiam je do smaku odrobiną musztardy, dzięki której nabiera ostrzejszego charakteru.

środa, 24 maja 2017

Gofry bezglutenowe

Kiedyś pisałam Wam o tym, że gofry kojarzą mi się z wakacjami nad morzem, z bitą śmietaną, owocami i różnokolorowymi posypkami. Przepis na takie klasyczne, pszenne gofry "z budki" znajdziecie tutaj (klik). Jak wiecie lubię eksperymentować w kuchni i zmieniać (odchudzać) przepisy. Dlatego dzisiaj przygotowałam dla Was gofry zdrowsze, lżejsze i bezglutenowe, nadające się dla osób będących na diecie lub dla alergików. Mają mniej cukru, ale smakują równie dobrze, są lekkie i chrupiące jak ich tradycyjna wersja. Smacznego.

środa, 17 maja 2017

Grzanki z jajkami i szpinakiem - pomysł na śniadanie

 
Grzanki, jajka sadzone z płynnym żółtkiem, a do tego ciepły, aromatyczny szpinak - to według nas idealny zestaw na rozpoczęcie dnia.  Jeżeli macie kłopot z przygotowaniem jajek sadzonych (rozlewają się po patelni, przypalają), spróbujcie zrobić je w grzankach. Dzięki otworom wydrążonym w pieczywie, jajka zostaną na swoim miejscu i zsunięcie ich z patelni nie będzie problematyczne. Smacznego.

czwartek, 11 maja 2017

Pasta z makreli

Pasta z wędzonej makreli kojarzy mi się z dzieciństwem. Pamiętam świeżo upieczony, chrupiący chleb posmarowany właśnie taką pastą. Babcia dokładała mi na talerz kolejne kromki i mówiła "jedz dziecko, bo mizernie wyglądasz". Pasta babci była przepyszna, jednak dosyć ciężka. Dlatego przygotowując swoją wersję zrezygnowałam z majonezu i zastąpiłam go twarożkiem naturalnym, a żeby pasta miała bardziej wyrazisty smak, dodałam łyżeczkę musztardy.

środa, 3 maja 2017

Kokosowe babeczki z musem z nerkowców

Babeczki z musem z orzechów nerkowca i banana to ostatnio nasz ulubiony fit deser. Są delikatne, słodkie i zdrowe, a do tego świetnie sprawdzą się po treningu. Spód kokosowy przyjemnie chrupie, nie trzeba go piec i długo zachowuje świeżość. Wypełnić go możecie dowolnym nadzieniem - w tej wersji zrobiłyśmy mus z nerkowców (pamiętajcie żeby je wcześniej namoczyć, a nie będziecie mieli problemów ze zmiksowaniem). Jeśli macie ochotę i  lubicie eksperymentować w kuchni, pokombinujcie z nadzieniem owocowym. Smacznego.

środa, 26 kwietnia 2017

Fit brownie z cukinii

Brownie to według nas idealne ciasto czekoladowe. Wilgotne, miękkie w środku, o intensywnym czekoladowym smaku. Ciężko przejść obok niego obojętnie. Jest to jednak ciężkie ciasto, a pokusa jest duża. Jak wiecie lubimy odchudzać desery i wypieki, dlatego dzisiaj zapraszamy Was na brownie z cukinii - z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, oleju kokosowego, kakao i gorzkiej czekolady. W smaku niczym nie ustępuje tradycyjnej wersji ciasta, a jest lżejsze i zdrowsze. Inspirację znalazłyśmy na blogu Codziennie fit.

sobota, 15 kwietnia 2017

Wielkanocna babka kisielowa

Wiśniowa babka kisielowa będzie pierwszy raz gościła na naszym Wielkanocnym stole. Nie wiedziałyśmy, czy przepis jest dobry i czy ciasto się uda, dlatego upiekłyśmy wcześniej kilka babeczek z mniejszej porcji. Teraz już wiemy, że był to dobry wybór -  babka jest wilgotna, puszysta, wiśniowa i ma lekko różowy kolor w środku. Jeśli jeszcze nie macie gotowych wypieków na Święta, przygotujcie babkę kisielową i nie martwcie się, bo wszystkim zasmakuje. Możecie też wypróbować inny smak kisielu. Przepis z książki "Wielka księga z wypiekami".

Życzymy Wam Wesołych, rodzinnych, pogodnych i bardzo smacznych Świąt!

wtorek, 11 kwietnia 2017

Kasza bulgur z kurczakiem i oliwkami


Kasza bulgur z kurczakiem, oliwkami i sosem pomidorowym, to szybkie, jednogarnkowe danie,  które warto przygotować od razu w większej ilości. Dla nas taki obiad jest dużym ułatwieniem, zwłaszcza przed Świętami, gdy mamy więcej obowiązków. Odgrzany następnego dnia smakuje  jeszcze lepiej (smaki się przegryzą i  połączą). Danie jest kremowe, aksamitne, ma lekko wędzony posmak, jednak nie jest on dominujący. Jeśli nie próbowaliście jeszcze kaszy bulgur, nadróbcie szybko zaległości, ponieważ jest niskokaloryczna, zawiera dużo błonnika, magnezu, fosforu i kwasu foliowego.

wtorek, 4 kwietnia 2017

Pasztet z zielonej soczewicy z żurawiną

Lubimy pasztety roślinne, często je przygotowujemy i szukamy nowych przepisów. Do tej pory naszym faworytem był pasztet warzywny (klik), a zaraz po nim pasztet z czerwonej soczewicy (klik). Dzisiaj dołącza do nich pasztet z zielonej soczewicy, kaszy jaglanej i żurawiny. Jest delikatny, aksamitny i lekko słodki. Najlepiej smakuje na zimno, ze świeżym pieczywem i warzywami. Przepis z bloga Jadłonomia.

wtorek, 28 marca 2017

Placuszki bananowe z mąki gryczanej

Placuszki bananowe to znakomity pomysł na rozpoczęcie dnia. Ich przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, dlatego z pewnością zdążycie je usmażyć rano (najlepiej smakują jeszcze ciepłe, prosto z patelni). Warto spróbować, bo placuszki są delikatne, puszyste i sycące. Po takim śniadaniu przez długi czas nie będziecie głodni. Takie placki będą też ciekawym urozmaiceniem dla małych niejadków - nie zawierają cukru, białej mąki, ani sztucznych dodatków. Podajcie je z ulubionymi składnikami lub tak jak my, z pomarańczami i odrobiną syropu klonowego.

wtorek, 21 marca 2017

Krupnik drobiowy z zielonym groszkiem

Krupnik to tradycyjna zupa kuchni polskiej - prosta w przygotowaniu, pożywna i bardzo sycąca. Nasze babcie gotowały ją na żeberkach albo golonce, z dużą ilością przypraw, przez co zupa była treściwa, aromatyczna i rozgrzewająca. Dzisiaj chcemy zaproponować Wam lżejszą wersję krupniku, na mięsie z kurczaka, z dodatkiem zielonego groszku i selera naciowego. Papryczka chilli nadaje zupie ostrości, która dobrze łączy się z delikatnym kurczakiem i kaszą jęczmienną. Spróbujcie koniecznie.

wtorek, 14 marca 2017

Fit ciasto bananowe


Jakiś czas temu zostałyśmy poproszone o przygotowanie ciasta z wykorzystaniem bananów. Po sukcesie chlebka cukiniowego (klik) wiedziałyśmy, że banany również nadadzą się do tego typu wypieków. I tak powstała fit wersja ciasta bananowego, bez dodatku cukru, za to z wykorzystaniem mąki pełnoziarnistej i gryczanej. Ciasto sprawdzi się zarówno na śniadanie (posmarowane twarożkiem, masłem orzechowym), jako przekąska w ciągu dnia lub na podwieczorek. Jest wilgotne, delikatne, a w konsystencji i smaku przypomina słodki chleb.

Jeśli szukacie innych pomysłów na wykorzystanie bananów zerknijcie na te przepisy:
 - ciasto bananowe czekoladą (klik);
 - odwrócone ciasto bananowe z karmelem (klik);
 - bananowiec na zimno, bez pieczenia (klik).

niedziela, 5 marca 2017

Kurczak na parze, faszerowany warzywami

Pierś kurczaka faszerowana marchewką i selerem naciowym, owinięta szpinakiem, to nasza propozycja na szybki, zdrowy obiad, bez dodatku tłuszczu. Kurczak ugotowany na parze nie jest suchy, jego mięso jest delikatne, a warzywa lekko chrupiące. Roladki można przygotować z większej porcji i przechowywać w lodówce. Świetnie sprawdzą się też na zimno, jako domowa wędlina - tylko pokrójcie je w grube plastry, żeby się nie rozpadły.

poniedziałek, 27 lutego 2017

Domowe batony proteinowe

Ciecierzyca - bogata w białko, pełna błonnika, dostarcza niezbędnych minerałów, takich jak potas - który zapobiega skurczom mięśni. Batony proteinowe przygotowane z ciecierzycy będą idealne po treningu, albo jako przekąska w ciągu dnia. Wbrew pozorom ciecierzyca nie jest w nich wyczuwalna, są słodkie, sycące i konsystencją przypominają batony dostępne w sklepach. Lubicie takie fit słodkości?

poniedziałek, 20 lutego 2017

Kaszotto w sosie pomidorowym

Pęczotto (kaszotto) z warzywami to jedno z naszych ulubionych dań jednogarnkowych. Proste w przygotowaniu, chwalone przez nasze rodziny, za każdym razem może smakować nieco inaczej, w zależności od dodatków. Dzisiaj podajemy przepis na wersję bez mięsa, ale jeśli chcecie, dodajcie pierś z kurczaka. Pęczotto przygotowujemy zawsze z podwójnej porcji i odgrzewamy jeszcze następnego dnia na obiad. Polecamy spróbować, bo jest to pożywne, sycące i rozgrzewające danie. Przepis z bloga Kwestia Smaku.

poniedziałek, 6 lutego 2017

Szyszki z amarantusa

Amarantus ekspandowany (tzw. popping), to produkt bezglutenowy, który zawiera duże ilości białka i żelaza. Podobny jest do ryżu preparowanego, ale ma orzechowy posmak i więcej właściwości odżywczych. Amarantus świetnie sprawdza się jako dodatek do owsianek, sałatek, ale też do słodkich przekąsek. Szyszki z amarantusa to nasza kolejna wariacja na temat lekkich deserów, które można jeść bez wyrzeczeń. Powstały spontanicznie, z połączenia gorzkiej czekolady, masła orzechowego i miodu. Jeśli kulki z amarantusa Wam posmakują, spróbujcie też naszych batoników (klik).

niedziela, 29 stycznia 2017

Szarlotka na mące gryczanej bez białego cukru

Szarlotka to jedno z naszych ulubionych ciast. Na blogu możecie znaleźć przepis na tradycyjną szarlotkę z przepisu babci (klik), a także na szybką szarlotkę sypaną (klik). Dzisiaj do grona tych ciast dołącza bezglutenowa szarlotka na mące gryczanej, bez dodatku białego cukru i mleka. Taka wersja szarlotki jest krucha, delikatna i rozpływa się w ustach. Nasi domownicy zjedli ją ze smakiem i nawet najwięksi przeciwnicy "bez cukru" nie powiedzieli, że czegoś tej szarlotce brakuje. Polecamy serdecznie.

poniedziałek, 23 stycznia 2017

Pasta z tuńczyka z jabłkiem i kaparami


Pasta z tuńczyka jest znakomitym uzupełnieniem kanapek. Można przygotowywać ją na wiele sposobów, zamieniając składniki i przyprawy. Taka pasta nie musi być kaloryczna, wystarczy dodać niewielką ilość majonezu i wymieszać go z jogurtem naturalnym. Do naszej wersji pasty z tuńczyka dodałyśmy jabłko i kapary, które przyjemnie chrupią i sprawiają, że tuńczyk ma mocny, wyrazisty smak. Zachęcamy do spróbowania.

niedziela, 15 stycznia 2017

Rozgrzewające danie z tofu, soczewicą i warzywami


W chłodne, zimowe dni ratujemy się rozgrzewającymi i sycącymi daniami z dużą ilością przypraw. Jednym z nich jest jednogarnkowe danie z tofu, czerwoną soczewicą, papryką i szpinakiem. Oprócz walorów smakowych, ma dużo wartości odżywczych - białka, żelaza i kwasu foliowego. A żółty kolor dodatkowo poprawia nam humor i daje trochę słońca w pochmurne dni.
Jeżeli nie lubicie/ nie jadacie tofu, nie ma żadnego problemu, użyjcie zamiast tofu piersi z kurczaka. Tylko pamiętajcie, żeby kurczaka usmażyć wcześniej, a nie przed samym podaniem.
*przepis Jana Kuronia

wtorek, 10 stycznia 2017

Fit ciasto czekoladowe z malinami

Dawno na blogu nie było przepisu na słodkości - dlatego dzisiaj zapraszamy Was na ciasto czekoladowe, w wersji fit. Ciasto bez użycia mąki pszennej i cukru, za to z prawdziwą czekoladą i malinami. Robi się je szybko, jedyna kwestia to rozpuszczenie czekolady i oleju kokosowego. Ciasto w konsystencji przypomina trochę brownie, jest dosyć zbite, ale bardzo wilgotne. Jeżeli nie jesteście na diecie, ksylitol możecie zastąpić zwykłym cukrem, wtedy ciasto będzie słodsze - ale naszym zdaniem w tej wersji smakuje naprawdę dobrze i ciężko rozpoznać, że nie zawiera cukru ani masła.

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...