środa, 24 maja 2017

Gofry bezglutenowe

Kiedyś pisałam Wam o tym, że gofry kojarzą mi się z wakacjami nad morzem, z bitą śmietaną, owocami i różnokolorowymi posypkami. Przepis na takie klasyczne, pszenne gofry "z budki" znajdziecie tutaj (klik). Jak wiecie lubię eksperymentować w kuchni i zmieniać (odchudzać) przepisy. Dlatego dzisiaj przygotowałam dla Was gofry zdrowsze, lżejsze i bezglutenowe, nadające się dla osób będących na diecie lub dla alergików. Mają mniej cukru, ale smakują równie dobrze, są lekkie i chrupiące jak ich tradycyjna wersja. Smacznego.

środa, 17 maja 2017

Grzanki z jajkami i szpinakiem - pomysł na śniadanie

 
Grzanki, jajka sadzone z płynnym żółtkiem, a do tego ciepły, aromatyczny szpinak - to według nas idealny zestaw na rozpoczęcie dnia.  Jeżeli macie kłopot z przygotowaniem jajek sadzonych (rozlewają się po patelni, przypalają), spróbujcie zrobić je w grzankach. Dzięki otworom wydrążonym w pieczywie, jajka zostaną na swoim miejscu i zsunięcie ich z patelni nie będzie problematyczne. Smacznego.

czwartek, 11 maja 2017

Pasta z makreli

Pasta z wędzonej makreli kojarzy mi się z dzieciństwem. Pamiętam świeżo upieczony, chrupiący chleb posmarowany właśnie taką pastą. Babcia dokładała mi na talerz kolejne kromki i mówiła "jedz dziecko, bo mizernie wyglądasz". Pasta babci była przepyszna, jednak dosyć ciężka. Dlatego przygotowując swoją wersję zrezygnowałam z majonezu i zastąpiłam go twarożkiem naturalnym, a żeby pasta miała bardziej wyrazisty smak, dodałam łyżeczkę musztardy.

środa, 3 maja 2017

Kokosowe babeczki z musem z nerkowców

Babeczki z musem z orzechów nerkowca i banana to ostatnio nasz ulubiony fit deser. Są delikatne, słodkie i zdrowe, a do tego świetnie sprawdzą się po treningu. Spód kokosowy przyjemnie chrupie, nie trzeba go piec i długo zachowuje świeżość. Wypełnić go możecie dowolnym nadzieniem - w tej wersji zrobiłyśmy mus z nerkowców (pamiętajcie żeby je wcześniej namoczyć, a nie będziecie mieli problemów ze zmiksowaniem). Jeśli macie ochotę i  lubicie eksperymentować w kuchni, pokombinujcie z nadzieniem owocowym. Smacznego.

środa, 26 kwietnia 2017

Fit brownie z cukinii

Brownie to według nas idealne ciasto czekoladowe. Wilgotne, miękkie w środku, o intensywnym czekoladowym smaku. Ciężko przejść obok niego obojętnie. Jest to jednak ciężkie ciasto, a pokusa jest duża. Jak wiecie lubimy odchudzać desery i wypieki, dlatego dzisiaj zapraszamy Was na brownie z cukinii - z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, oleju kokosowego, kakao i gorzkiej czekolady. W smaku niczym nie ustępuje tradycyjnej wersji ciasta, a jest lżejsze i zdrowsze. Inspirację znalazłyśmy na blogu Codziennie fit.

sobota, 15 kwietnia 2017

Wielkanocna babka kisielowa

Wiśniowa babka kisielowa będzie pierwszy raz gościła na naszym Wielkanocnym stole. Nie wiedziałyśmy, czy przepis jest dobry i czy ciasto się uda, dlatego upiekłyśmy wcześniej kilka babeczek z mniejszej porcji. Teraz już wiemy, że był to dobry wybór -  babka jest wilgotna, puszysta, wiśniowa i ma lekko różowy kolor w środku. Jeśli jeszcze nie macie gotowych wypieków na Święta, przygotujcie babkę kisielową i nie martwcie się, bo wszystkim zasmakuje. Możecie też wypróbować inny smak kisielu. Przepis z książki "Wielka księga z wypiekami".

Życzymy Wam Wesołych, rodzinnych, pogodnych i bardzo smacznych Świąt!

wtorek, 11 kwietnia 2017

Kasza bulgur z kurczakiem i oliwkami


Kasza bulgur z kurczakiem, oliwkami i sosem pomidorowym, to szybkie, jednogarnkowe danie,  które warto przygotować od razu w większej ilości. Dla nas taki obiad jest dużym ułatwieniem, zwłaszcza przed Świętami, gdy mamy więcej obowiązków. Odgrzany następnego dnia smakuje  jeszcze lepiej (smaki się przegryzą i  połączą). Danie jest kremowe, aksamitne, ma lekko wędzony posmak, jednak nie jest on dominujący. Jeśli nie próbowaliście jeszcze kaszy bulgur, nadróbcie szybko zaległości, ponieważ jest niskokaloryczna, zawiera dużo błonnika, magnezu, fosforu i kwasu foliowego.

wtorek, 4 kwietnia 2017

Pasztet z zielonej soczewicy z żurawiną

Lubimy pasztety roślinne, często je przygotowujemy i szukamy nowych przepisów. Do tej pory naszym faworytem był pasztet warzywny (klik), a zaraz po nim pasztet z czerwonej soczewicy (klik). Dzisiaj dołącza do nich pasztet z zielonej soczewicy, kaszy jaglanej i żurawiny. Jest delikatny, aksamitny i lekko słodki. Najlepiej smakuje na zimno, ze świeżym pieczywem i warzywami. Przepis z bloga Jadłonomia.

wtorek, 28 marca 2017

Placuszki bananowe z mąki gryczanej

Placuszki bananowe to znakomity pomysł na rozpoczęcie dnia. Ich przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, dlatego z pewnością zdążycie je usmażyć rano (najlepiej smakują jeszcze ciepłe, prosto z patelni). Warto spróbować, bo placuszki są delikatne, puszyste i sycące. Po takim śniadaniu przez długi czas nie będziecie głodni. Takie placki będą też ciekawym urozmaiceniem dla małych niejadków - nie zawierają cukru, białej mąki, ani sztucznych dodatków. Podajcie je z ulubionymi składnikami lub tak jak my, z pomarańczami i odrobiną syropu klonowego.

wtorek, 21 marca 2017

Krupnik drobiowy z zielonym groszkiem

Krupnik to tradycyjna zupa kuchni polskiej - prosta w przygotowaniu, pożywna i bardzo sycąca. Nasze babcie gotowały ją na żeberkach albo golonce, z dużą ilością przypraw, przez co zupa była treściwa, aromatyczna i rozgrzewająca. Dzisiaj chcemy zaproponować Wam lżejszą wersję krupniku, na mięsie z kurczaka, z dodatkiem zielonego groszku i selera naciowego. Papryczka chilli nadaje zupie ostrości, która dobrze łączy się z delikatnym kurczakiem i kaszą jęczmienną. Spróbujcie koniecznie.

wtorek, 14 marca 2017

Fit ciasto bananowe


Jakiś czas temu zostałyśmy poproszone o przygotowanie ciasta z wykorzystaniem bananów. Po sukcesie chlebka cukiniowego (klik) wiedziałyśmy, że banany również nadadzą się do tego typu wypieków. I tak powstała fit wersja ciasta bananowego, bez dodatku cukru, za to z wykorzystaniem mąki pełnoziarnistej i gryczanej. Ciasto sprawdzi się zarówno na śniadanie (posmarowane twarożkiem, masłem orzechowym), jako przekąska w ciągu dnia lub na podwieczorek. Jest wilgotne, delikatne, a w konsystencji i smaku przypomina słodki chleb.

Jeśli szukacie innych pomysłów na wykorzystanie bananów zerknijcie na te przepisy:
 - ciasto bananowe czekoladą (klik);
 - odwrócone ciasto bananowe z karmelem (klik);
 - bananowiec na zimno, bez pieczenia (klik).

niedziela, 5 marca 2017

Kurczak na parze, faszerowany warzywami

Pierś kurczaka faszerowana marchewką i selerem naciowym, owinięta szpinakiem, to nasza propozycja na szybki, zdrowy obiad, bez dodatku tłuszczu. Kurczak ugotowany na parze nie jest suchy, jego mięso jest delikatne, a warzywa lekko chrupiące. Roladki można przygotować z większej porcji i przechowywać w lodówce. Świetnie sprawdzą się też na zimno, jako domowa wędlina - tylko pokrójcie je w grube plastry, żeby się nie rozpadły.

poniedziałek, 27 lutego 2017

Domowe batony proteinowe

Ciecierzyca - bogata w białko, pełna błonnika, dostarcza niezbędnych minerałów, takich jak potas - który zapobiega skurczom mięśni. Batony proteinowe przygotowane z ciecierzycy będą idealne po treningu, albo jako przekąska w ciągu dnia. Wbrew pozorom ciecierzyca nie jest w nich wyczuwalna, są słodkie, sycące i konsystencją przypominają batony dostępne w sklepach. Lubicie takie fit słodkości?

poniedziałek, 20 lutego 2017

Kaszotto w sosie pomidorowym

Pęczotto (kaszotto) z warzywami to jedno z naszych ulubionych dań jednogarnkowych. Proste w przygotowaniu, chwalone przez nasze rodziny, za każdym razem może smakować nieco inaczej, w zależności od dodatków. Dzisiaj podajemy przepis na wersję bez mięsa, ale jeśli chcecie, dodajcie pierś z kurczaka. Pęczotto przygotowujemy zawsze z podwójnej porcji i odgrzewamy jeszcze następnego dnia na obiad. Polecamy spróbować, bo jest to pożywne, sycące i rozgrzewające danie. Przepis z bloga Kwestia Smaku.

poniedziałek, 6 lutego 2017

Szyszki z amarantusa

Amarantus ekspandowany (tzw. popping), to produkt bezglutenowy, który zawiera duże ilości białka i żelaza. Podobny jest do ryżu preparowanego, ale ma orzechowy posmak i więcej właściwości odżywczych. Amarantus świetnie sprawdza się jako dodatek do owsianek, sałatek, ale też do słodkich przekąsek. Szyszki z amarantusa to nasza kolejna wariacja na temat lekkich deserów, które można jeść bez wyrzeczeń. Powstały spontanicznie, z połączenia gorzkiej czekolady, masła orzechowego i miodu. Jeśli kulki z amarantusa Wam posmakują, spróbujcie też naszych batoników (klik).

niedziela, 29 stycznia 2017

Szarlotka na mące gryczanej bez białego cukru

Szarlotka to jedno z naszych ulubionych ciast. Na blogu możecie znaleźć przepis na tradycyjną szarlotkę z przepisu babci (klik), a także na szybką szarlotkę sypaną (klik). Dzisiaj do grona tych ciast dołącza bezglutenowa szarlotka na mące gryczanej, bez dodatku białego cukru i mleka. Taka wersja szarlotki jest krucha, delikatna i rozpływa się w ustach. Nasi domownicy zjedli ją ze smakiem i nawet najwięksi przeciwnicy "bez cukru" nie powiedzieli, że czegoś tej szarlotce brakuje. Polecamy serdecznie.

poniedziałek, 23 stycznia 2017

Pasta z tuńczyka z jabłkiem i kaparami


Pasta z tuńczyka jest znakomitym uzupełnieniem kanapek. Można przygotowywać ją na wiele sposobów, zamieniając składniki i przyprawy. Taka pasta nie musi być kaloryczna, wystarczy dodać niewielką ilość majonezu i wymieszać go z jogurtem naturalnym. Do naszej wersji pasty z tuńczyka dodałyśmy jabłko i kapary, które przyjemnie chrupią i sprawiają, że tuńczyk ma mocny, wyrazisty smak. Zachęcamy do spróbowania.

niedziela, 15 stycznia 2017

Rozgrzewające danie z tofu, soczewicą i warzywami


W chłodne, zimowe dni ratujemy się rozgrzewającymi i sycącymi daniami z dużą ilością przypraw. Jednym z nich jest jednogarnkowe danie z tofu, czerwoną soczewicą, papryką i szpinakiem. Oprócz walorów smakowych, ma dużo wartości odżywczych - białka, żelaza i kwasu foliowego. A żółty kolor dodatkowo poprawia nam humor i daje trochę słońca w pochmurne dni.
Jeżeli nie lubicie/ nie jadacie tofu, nie ma żadnego problemu, użyjcie zamiast tofu piersi z kurczaka. Tylko pamiętajcie, żeby kurczaka usmażyć wcześniej, a nie przed samym podaniem.
*przepis Jana Kuronia

wtorek, 10 stycznia 2017

Fit ciasto czekoladowe z malinami

Dawno na blogu nie było przepisu na słodkości - dlatego dzisiaj zapraszamy Was na ciasto czekoladowe, w wersji fit. Ciasto bez użycia mąki pszennej i cukru, za to z prawdziwą czekoladą i malinami. Robi się je szybko, jedyna kwestia to rozpuszczenie czekolady i oleju kokosowego. Ciasto w konsystencji przypomina trochę brownie, jest dosyć zbite, ale bardzo wilgotne. Jeżeli nie jesteście na diecie, ksylitol możecie zastąpić zwykłym cukrem, wtedy ciasto będzie słodsze - ale naszym zdaniem w tej wersji smakuje naprawdę dobrze i ciężko rozpoznać, że nie zawiera cukru ani masła.

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...