niedziela, 9 lipca 2017

Domowa granola, czyli jak zacząć dzień smacznie i zdrowo


Domowa granola to doskonały pomysł na zdrowe rozpoczęcie dnia. Zrobienie jej jest bardzo proste i nie zajmuje dużo czasu. Zaletą domowej granoli jest to, że do jej przygotowania używamy tylko znanych i lubianych produktów. Poniżej podajemy Wam przepis, który możecie dowolnie modyfikować - według swojego uznania i smaku. Jeśli nie macie w domu zarodków pszennych, możecie dodać otręby, albo pestki słonecznika. Jeśli zamiast syropu z agawy wolicie miód, nie ma przeszkód żeby je zamienić, tylko trzymajcie się proporcji. Spróbujcie zrobić domową granolę, a zobaczycie jakie to proste i smaczne.

A na blogu możecie też znaleźć przepis na musli - klik.

piątek, 23 czerwca 2017

Knedle z truskawkami

 

Najlepsze knedle robi moja babcia - sporo czasu upłynęło, zanim postanowiła podzielić się ze mną swoim przepisem. Wcześniej wszystkie składniki podawała mi "na oko". Teraz wspólnie siedzimy i lepimy knedle, bez których nie wyobrażam sobie sezonu truskawkowego. Mam przepis, ale i tak największą radość sprawia mi wspólne gotowanie z babcią. Zawsze robimy ich więcej i rozdajemy rodzinie - wtedy smakują najlepiej.

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Botwinka z ziemniakami


W weekend jadłam u mamy botwinkę (przepis na botwinkę mamy znajdziecie tutaj). Jak zawsze była przepyszna i narobiła mi apatytu na więcej. Poszłam na rynek, kupiłam duży pęczek buraczków z botwiną i wzięłam się za gotowanie. Moja wersja tej zupy jest nieco inna - dodałam ziemniaki, ocet zastąpiłam sokiem z cytryny, a śmietanę jogurtem naturalnym.  I wiecie co? Nie mogę się zdecydować, która wersja zupy bardziej mi smakuje. A Wy jak podajecie botwinkę?


piątek, 2 czerwca 2017

Zupa jarzynowa z kaszą manną

Zupa jarzynowa - to danie które ratuje mnie zawsze wtedy, gdy nie mam czasu na gotowanie. Podaję ją na różne sposoby: bez żadnych dodatków, zmiksowaną na krem, z groszkiem ptysiowym, z kurczakiem, albo tak jak dzisiaj, z kaszą manną. Dodatek kaszy manny sprawia, że zupa staje się treściwsza, ale jest przy tym lekkostrawna. Żeby danie nie było mdłe, doprawiam je do smaku odrobiną musztardy, dzięki której nabiera ostrzejszego charakteru.

środa, 24 maja 2017

Gofry bezglutenowe

Kiedyś pisałam Wam o tym, że gofry kojarzą mi się z wakacjami nad morzem, z bitą śmietaną, owocami i różnokolorowymi posypkami. Przepis na takie klasyczne, pszenne gofry "z budki" znajdziecie tutaj (klik). Jak wiecie lubię eksperymentować w kuchni i zmieniać (odchudzać) przepisy. Dlatego dzisiaj przygotowałam dla Was gofry zdrowsze, lżejsze i bezglutenowe, nadające się dla osób będących na diecie lub dla alergików. Mają mniej cukru, ale smakują równie dobrze, są lekkie i chrupiące jak ich tradycyjna wersja. Smacznego.

środa, 17 maja 2017

Grzanki z jajkami i szpinakiem - pomysł na śniadanie

 
Grzanki, jajka sadzone z płynnym żółtkiem, a do tego ciepły, aromatyczny szpinak - to według nas idealny zestaw na rozpoczęcie dnia.  Jeżeli macie kłopot z przygotowaniem jajek sadzonych (rozlewają się po patelni, przypalają), spróbujcie zrobić je w grzankach. Dzięki otworom wydrążonym w pieczywie, jajka zostaną na swoim miejscu i zsunięcie ich z patelni nie będzie problematyczne. Smacznego.

czwartek, 11 maja 2017

Pasta z makreli

Pasta z wędzonej makreli kojarzy mi się z dzieciństwem. Pamiętam świeżo upieczony, chrupiący chleb posmarowany właśnie taką pastą. Babcia dokładała mi na talerz kolejne kromki i mówiła "jedz dziecko, bo mizernie wyglądasz". Pasta babci była przepyszna, jednak dosyć ciężka. Dlatego przygotowując swoją wersję zrezygnowałam z majonezu i zastąpiłam go twarożkiem naturalnym, a żeby pasta miała bardziej wyrazisty smak, dodałam łyżeczkę musztardy.

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...