wtorek, 19 września 2017

Czekoladowy mus z awokado (bez cukru i jajek)


Jedliście kiedyś mus czekoladowy z awokado? Dla nas jest to najlepszy tego typu deser, który można jeść bez wyrzutów sumienia. Do jego przygotowania potrzebne są tylko cztery składniki: awokado, banan, kakao i miód. Wystarczy wszystko razem zmiksować, by cieszyć się zdrowym i kremowym deserem. Mus można wykorzystać do deserów, jako smarowidło do kanapek lub podać z owocami i orzechami.

środa, 13 września 2017

Tarta z łososiem i pomidorami


Lekka, wytrawna tarta z łososiem, pomidorkami i serem feta - do podania zarówno na ciepło, jak i na zimno. Upiekłam ją na spodzie z ciasta francuskiego, ale kruche ciasto też sprawdzi się świetnie. Na ciasto wylałam masę z serka naturalnego i jajek. Całość wyszła delikatna i kremowa - dlatego dla podkręcenia smaku dodałam wyrazistego łososia i ser feta. Spróbujcie koniecznie.

czwartek, 7 września 2017

Pieczona owsianka na wynos - czyli babeczki owsiane


Kochani, dzisiaj mam dla Was propozycję na zdrowe i sycące drugie śniadanie. Pieczoną owsiankę, w formie babeczek, o smaku masła orzechowego, wanilii i bananów. Idealnie sprawdzi się na wynos - nie kruszy się, nie rozlewa, długo zachowuje świeżość. Jest pożywna, sycąca, bez dodatku mąki, jajek i białego cukru. 

Z podanych składników wyszło mi 14 babeczek (muffinek). Możecie też upiec owsiankę w formie do ciasta i pokroić na mniejsze kawałki. Pamiętajcie, żeby przechowywać babeczki w zamkniętym pojemniku, wtedy dłużej będą miękkie i puszyste.

poniedziałek, 4 września 2017

Sos pomidorowy na zimę - czyli czas na przetwory


Sos pomidorowy jest niezastąpiony w naszej kuchni, dlatego przygotowując przetwory na zimę, zaczynam właśnie od niego. Sos jest aromatyczny i intensywny w smaku - doprawiony sporą ilością bazylii, czosnku i cebuli. Wykorzystuję go do wielu dań, na przykład jako bazę do makaronów, dodatek do mięs, czy sos do pizzy. Lubię jego niejednolitą konsystencję i wyczuwalne kawałki cebuli, dlatego zostawiam nieprzetarty. Jeżeli wolicie aksamitne sosy, możecie użyć blendera lub przetrzeć sos pomidorowy przez sito.

piątek, 1 września 2017

Zupa krem z kabaczka i batata (na ostro)


Kochani, witajcie po przerwie. Wróciłam z urlopu - wypoczęta i z głową pełną pomysłów. Mój zeszyt zapełnił się nowymi przepisami przywiezionymi z wakacji. Dlatego od razu zapraszam Was na zupę krem z batata i kabaczka*. Zupę jadłam u mojej rodziny w Limanowej (przepis cioci) i ugotowałam ją od razu po powrocie do domu. Jest kremowa, wyrazista w smaku, ostrawa i bardzo sycąca. Polecam - zwłaszcza w takie dni jak dzisiaj, deszczowe i pochmurne.

*zamiast kabaczka możecie wykorzystać cukinię

środa, 9 sierpnia 2017

Leczo z ciecierzycą (bez mięsa)



Jaki jest najlepszy obiad latem? Według mojej rodziny jest to leczo - danie które za każdym razem może smakować trochę inaczej, w zależności od tego, jakich dodatków użyjemy. Tym razem (inspirując się przepisem z bloga Jadłonomia) powstała wersja bez mięsa. Zamiast niego w garnku znalazła się ciecierzyca, a dodatek wędzonej papryki sprawił, że potrawa ma "mięsny" aromat. Według mnie leczo najlepiej smakuje następnego dnia, gdy wszystkie smaki się zmieszają i przegryzą.

czwartek, 3 sierpnia 2017

Ciasto z białej fasoli z truskawkami

Ciasta warzywne mogłabym jeść na okrągło. Są zdrowe (jeśli nie dodamy dużej ilości cukrów) i bardzo pożywne. Ostatnio wpadł mi w ręce przepis na ciasto z białej fasoli i od razu pobiegłam do kuchni, żeby go wypróbować (puszkę z fasolą i mrożone truskawki zawsze mam w domu). Ciasto wyszło wilgotne, delikatne i nie za słodkie. Smak fasoli nie jest wyczuwalny, więc powinno posmakować każdemu. Ta wersja nie zawiera białej mąki i cukru. Polecam

Przepis znaleziony w gazetce "Przyślij przepis".

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...