środa, 17 maja 2017

Grzanki z jajkami i szpinakiem - pomysł na śniadanie

 
Grzanki, jajka sadzone z płynnym żółtkiem, a do tego ciepły, aromatyczny szpinak - to według nas idealny zestaw na rozpoczęcie dnia.  Jeżeli macie kłopot z przygotowaniem jajek sadzonych (rozlewają się po patelni, przypalają), spróbujcie zrobić je w grzankach. Dzięki otworom wydrążonym w pieczywie, jajka zostaną na swoim miejscu i zsunięcie ich z patelni nie będzie problematyczne. Smacznego.

czwartek, 11 maja 2017

Pasta z makreli

Pasta z wędzonej makreli kojarzy mi się z dzieciństwem. Pamiętam świeżo upieczony, chrupiący chleb posmarowany właśnie taką pastą. Babcia dokładała mi na talerz kolejne kromki i mówiła "jedz dziecko, bo mizernie wyglądasz". Pasta babci była przepyszna, jednak dosyć ciężka. Dlatego przygotowując swoją wersję zrezygnowałam z majonezu i zastąpiłam go twarożkiem naturalnym, a żeby pasta miała bardziej wyrazisty smak, dodałam łyżeczkę musztardy.

środa, 3 maja 2017

Kokosowe babeczki z musem z nerkowców

Babeczki z musem z orzechów nerkowca i banana to ostatnio nasz ulubiony fit deser. Są delikatne, słodkie i zdrowe, a do tego świetnie sprawdzą się po treningu. Spód kokosowy przyjemnie chrupie, nie trzeba go piec i długo zachowuje świeżość. Wypełnić go możecie dowolnym nadzieniem - w tej wersji zrobiłyśmy mus z nerkowców (pamiętajcie żeby je wcześniej namoczyć, a nie będziecie mieli problemów ze zmiksowaniem). Jeśli macie ochotę i  lubicie eksperymentować w kuchni, pokombinujcie z nadzieniem owocowym. Smacznego.

środa, 26 kwietnia 2017

Fit brownie z cukinii

Brownie to według nas idealne ciasto czekoladowe. Wilgotne, miękkie w środku, o intensywnym czekoladowym smaku. Ciężko przejść obok niego obojętnie. Jest to jednak ciężkie ciasto, a pokusa jest duża. Jak wiecie lubimy odchudzać desery i wypieki, dlatego dzisiaj zapraszamy Was na brownie z cukinii - z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, oleju kokosowego, kakao i gorzkiej czekolady. W smaku niczym nie ustępuje tradycyjnej wersji ciasta, a jest lżejsze i zdrowsze. Inspirację znalazłyśmy na blogu Codziennie fit.

sobota, 15 kwietnia 2017

Wielkanocna babka kisielowa

Wiśniowa babka kisielowa będzie pierwszy raz gościła na naszym Wielkanocnym stole. Nie wiedziałyśmy, czy przepis jest dobry i czy ciasto się uda, dlatego upiekłyśmy wcześniej kilka babeczek z mniejszej porcji. Teraz już wiemy, że był to dobry wybór -  babka jest wilgotna, puszysta, wiśniowa i ma lekko różowy kolor w środku. Jeśli jeszcze nie macie gotowych wypieków na Święta, przygotujcie babkę kisielową i nie martwcie się, bo wszystkim zasmakuje. Możecie też wypróbować inny smak kisielu. Przepis z książki "Wielka księga z wypiekami".

Życzymy Wam Wesołych, rodzinnych, pogodnych i bardzo smacznych Świąt!

wtorek, 11 kwietnia 2017

Kasza bulgur z kurczakiem i oliwkami


Kasza bulgur z kurczakiem, oliwkami i sosem pomidorowym, to szybkie, jednogarnkowe danie,  które warto przygotować od razu w większej ilości. Dla nas taki obiad jest dużym ułatwieniem, zwłaszcza przed Świętami, gdy mamy więcej obowiązków. Odgrzany następnego dnia smakuje  jeszcze lepiej (smaki się przegryzą i  połączą). Danie jest kremowe, aksamitne, ma lekko wędzony posmak, jednak nie jest on dominujący. Jeśli nie próbowaliście jeszcze kaszy bulgur, nadróbcie szybko zaległości, ponieważ jest niskokaloryczna, zawiera dużo błonnika, magnezu, fosforu i kwasu foliowego.

wtorek, 4 kwietnia 2017

Pasztet z zielonej soczewicy z żurawiną

Lubimy pasztety roślinne, często je przygotowujemy i szukamy nowych przepisów. Do tej pory naszym faworytem był pasztet warzywny (klik), a zaraz po nim pasztet z czerwonej soczewicy (klik). Dzisiaj dołącza do nich pasztet z zielonej soczewicy, kaszy jaglanej i żurawiny. Jest delikatny, aksamitny i lekko słodki. Najlepiej smakuje na zimno, ze świeżym pieczywem i warzywami. Przepis z bloga Jadłonomia.

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...