środa, 24 maja 2017

Gofry bezglutenowe

Kiedyś pisałam Wam o tym, że gofry kojarzą mi się z wakacjami nad morzem, z bitą śmietaną, owocami i różnokolorowymi posypkami. Przepis na takie klasyczne, pszenne gofry "z budki" znajdziecie tutaj (klik). Jak wiecie lubię eksperymentować w kuchni i zmieniać (odchudzać) przepisy. Dlatego dzisiaj przygotowałam dla Was gofry zdrowsze, lżejsze i bezglutenowe, nadające się dla osób będących na diecie lub dla alergików. Mają mniej cukru, ale smakują równie dobrze, są lekkie i chrupiące jak ich tradycyjna wersja. Smacznego.

Składniki (na 8 gofrów):
2 jajka
50g skrobi ziemniaczanej
150g mąki jaglanej
1 łyżka zmielonego siemienia lnianego
70g oleju kokosowego
łyżeczka proszku do pieczenia 
3 łyżki miodu
200ml mleka

Przygotowanie:
Oddziel żółtka od białek. Białka ubij ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka wymieszaj z miodem i rozpuszczonym (i ostudzonym) olejem kokosowym.  W drugim naczyniu wymieszaj mąkę jaglaną, skrobię i proszek do pieczenia.

Wmieszaj mąki do masy jajecznej, dodaj siemię lniane i wymieszaj. Stopniowo dodawaj mleko. Gdy składniki się połączą, delikatnie wmieszaj w masę pianę z białek. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej, ale płynnej śmietany. Jeśli będzie za gęste, dodaj jeszcze odrobinę mleka. 

Nagrzej gofrownicę, wysmaruj ją odrobiną oleju kokosowego. Nakładaj ciasto łyżką - ilość ciasta i czas pieczenia zależy od gofrownicy. Ja nakładałam trzy płaskie łyżki na gofra i piekłam przez 4 minuty. Gofry będą gotowe, gdy z obu stron będą miały złoty kolor.



6 komentarzy:

  1. na każde gofry zawsze mam ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają, a że gofry uwielbiam to się skusze na Twoją propozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie. Odstawiłam gluten ze względów zdrowotnych i już myślałam, że będę musiała oddać mojego dezala siostrze, a tu okazuje się, że można zrobić gofry w wersji bezglutenowej. Super, dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam :) gofry robię na przeróżne sposoby :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm uwielbiam gofry, jestem ciekawa tej wersji :-)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter