wtorek, 29 lipca 2014

Zapiekanka kalafiorowa

Hej :)
Dzisiaj pomysł na szybki obiad, który jest prosty w przygotowaniu i za każdym razem można z nim poeksperymentować dodając nowe składniki. A mowa o zapiekance. Ale tym razem zapiekance bez makaronu, w nowej odsłonie, bo z kalafiorem w roli głównej.
Do zabrania do pracy, na wycieczkę lub do podania tradycyjnie na obiad. Sprawdza się w upały, ponieważ świetnie smakuje również na zimno. Przepis znaleziony w jednej ze strych gazetek kulinarnych.

Składniki:

1 kalafior
150g szynki drobiowej (można pominąć)
1,5 szkl mleka
4 jajka
1 łyżka siekanego koperku
sól, pieprz, gałka muszkatołowa,
masło do wysmarowania formy




Przygotowanie:


1. Kalafiora oczyść i podziel na mniejsze różyczki. Gotuj przez 3 minuty w osolonej wodzie, po tym czasie odcedź i zostaw do wystygnięcia. Wędlinę pokrój w cienkie paseczki.

2. Jajka roztrzep w misce, dodaj do nich mleko i posiekany koperek, dokładnie wymieszaj. Dopraw do smaku solą, pieprzem i mieloną gałką muszkatołową.



 
3. Formę w której będziesz piec wysmaruj masłem, wyłóż połowę kalafiora i wędliny. Na to nałóż resztę kalafiora i posyp pozostałą szynką. Całość równomiernie zalej mieszanką jajeczną. Piecz przez 40-45 minut w temperaturze 180°C. Podawaj na gorąco lub na zimno.

Nasze oceny:


Basia: Zapiekanka bardziej mi smakowała na zimno. Smaki fajnie się połączyły, kalafior nie był mdły, a koperek nadał daniu fajnego aromatu. Moja ocena: 8/10.


Julka: Lubię zapiekanki, ale w tej mi czegoś brakowało. Na pewno zasmakuje miłośnikom kalafiora Moja ocena: 7/10.


12 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na szybką zapiekankę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczny obiad :) Wspaniały na tę porę roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie zapiekanki! To u mnie ''hit'' w rodzinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basjulki zapiekanka jest ekstra:) Często robiłam podobną z brokułem, ale z kalafiorem to smakuję o niebo lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo z brokułem też musimy zrobić :) Ściskamy :)

      Usuń
  5. Wypróbuję, bo lubię kalafiorowe dania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam kalafiora, więc raczej to wszmałabym bez zbędnych zaproszeń :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dziewczyny znowu szlejecie z pysznościami i nie zapraszacie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale bym ją zjadła ! Pięknie się prezentuje :)
    Dajcie mi następnym razem znać, gdy będziecie ją robić to wproszę się na obiad :) !

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter