niedziela, 13 lipca 2014

Muffinki z czereśniami


Witajcie :) Jak już wspominałyśmy, uwielbiamy lato - za różnorodność cudownych owoców i warzyw. Jednymi z naszych ulubionych letnich owoców są czereśnie - zwłaszcza te ciemne i słodkie. Stwierdziłyśmy, że dobrze byłoby je dodać do jakiegoś deseru, a że dawno nie było u nas babeczek,  wybór był prosty. Przepis znaleziony gdzieś w Internecie, jednak zmodyfikowałyśmy go trochę i Wam też doradzamy eksperymenty. Jeśli użyjecie mąki pełnoziarnistej i brązowego cukru uzyskacie odrobinę mniej kaloryczną przekąskę. Muffinki z czereśniami mają tylko jedną wadę - za szybko znikają, do tego stopnia, że musiałyśmy je upiec drugi raz, by zrobić zdjęcia gotowego produktu na bloga ;)

Składniki (na 16-18 sztuk):
2 szklanki mąki (zwykłej lub pełnoziarnistej)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka cynamonu
łyżeczka imbiru
3/4 szklanki cukru (białego lub brązowego)
szczypta soli
2 jajka
1/2 szklanki oleju
3/4 szklanki maślanki lub kefiru
ok 150g czereśni (dwie duże garści)
opcjonalnie: 2-3 łyżki wiórków kokosowych


Przygotowanie:
1. W jednej misce wymieszaj wszystkie suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cynamon, imbir, cukier, sól plus ewentualnie wiórki.

2. W drugiej misce wymieszaj roztrzepane jajka, olej oraz maślankę.


3. Połącz zawartość misek, a na koniec wrzuć do masy umyte, wydrylowane i pokrojone na ćwiartki czereśnie. Wymieszaj całość tylko do połączenia składników.

4. Przelej masę do foremek na muffinki, możesz spokojnie użyć papierowych gdyż łatwo odchodzą od gotowych babeczek. Muffinki piecz w 180°C przez 25 minut. 

Nasze oceny:

Basia: Na ciepło też smakują nieziemsko :) Warto je polać kwaskowym, cytrynowym lukrem. Moja ocena: 9/10.

Julka: W tym roku mam świra na punkcie czereśni więc znalezienie kolejnego sposobu na ich jedzenie było strzałem w 10 ;) Muffnki są idealnie słodkie, a z wiórkami kokosowymi wręcz idealne. Moja ocena: 9/10.




15 komentarzy:

  1. Ja wybieram z mąki pełnoziarnistej, Wasza wersja bardzo dobrze mi się kojarzy ze smakiem czereśni, pysznie i pięknie

    OdpowiedzUsuń
  2. jak pięknie wyrosły! dla mnie tez wersja z pełnoziarnistą :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) z pełnoziarnistą smakują równie pysznie :)

      Usuń
  3. Do tego serek wiejski, ciepła kawka z mlekiem i śniadanko niedzielne idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muffinki z czereśniami nie jadłam..! kurcze, ciekawi mnie smak, muszą być fajnie wilgotne przez te owocki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są wilgotne i bardzo puszyste. Nie dotrwały u nas do następnego dnia, ale według nas długo takie pozostają :)

      Usuń
  5. Świetne babeczki z czereśniami jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem ogromną fanką czereśni, nawet aktualnie popijam sok jabłkowo-czereśniowy, więc z rozkoszą zjem wszystkie Wasze babeczki :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne, jak pięknie wyrosły!

    OdpowiedzUsuń
  8. jak z czereśniami to na pewno smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. łał! dlaczego pokazujcie tu takie pyszności, kiedy to ja cierpię na pustkę w lodówce?!:)
    pycha!

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają mega apetycznie! już czuję ich zapach i zniewalający smak :>

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale zjadłabym... zamiast spać, to sobie zaostrzam apetyt, a Wy tu macie same pyszności... spadam, bo mi już w brzuszku burczy :)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter