czwartek, 10 lipca 2014

Herbata z lodami idealna na upały

Witajcie kochani :) Wiecie, że dziś mijają równo 2 lata od naszej pierwszej notki? :) Z tej okazji w podziękowaniu za te 2 lata zorganizowałyśmy dla Was mały konkurs, o którym możecie przeczytać tu - klik.

Dzisiaj mamy dla Was coś na ochłodę. Coś co ugasi pragnienie i jednocześnie może być deserem. Napój herbaciany z lodami i bitą śmietaną. Jego przygotowanie jest proste i szybkie, co jest dobre w upały, gdy nie mamy na nic siły. Koniecznie pokombinujcie z różnymi smakami herbat, aż traficie na swoje ulubione połączenie. Nie ma co się dłużej zastanawiać. Bierzemy się do roboty. Pomysł znaleziony w przepisach z "Biedronki".


Składniki (na 3 szklanki):

500ml świeżo zaparzonej herbaty czarnej albo earl grey
6 gałek lodów śmietankowych
100ml schłodzonej śmietanki 30% (lub gotowa bita śmietana)
3 kopiaste łyżeczki cukru pudru (jeśli będziesz ubijać śmietanę)
sok z połowy cytryny 
kostki lodu 


Przygotowanie:

1. Zaparzoną herbatę ostudź, wymieszaj z kostkami lodu i wstaw do lodówki.

2. Z połówki cytryny lub pomarańczy wyciśnij sok. Śmietanę ubij z 3 kopiastymi łyżeczkami cukru pudru. Pomiń ten krok jeśli będziesz używać gotowej bitej śmietany.

3. Do wysokich szklanek rozlej schłodzoną herbatę, następnie wlej sok z cytryny. Do każdej szklanki nałóż po 2 kulki lodów i wierzch udekoruj bitą śmietaną.


Nasze oceny:


Basia: Ciekawy smak, bardzo orzeźwiający. Z herbatą earl grey napój wychodzi bardziej aromatyczny. Nie jest za słodki i naprawdę można się nim ochłodzić. Moja ocena: 9/10.

Julka: Fajny pomysł na ciepłe dni, ale raczej z tych mało dietetycznych ;D Myślę, ze najlepsze połączenie smakowe to lody waniliowe i herbata earl grey. Moja ocena: 9/10.



Letnie Orzeźwienie 2014

13 komentarzy:

  1. Herbata z lodami? A to ciekawe! Odkąd mieszkam w Anglii, przywykłam do tego, że herbatę pije się zwykle z mlekiem, niemniej lody to dla mnie absolutna nowość. Kiedyś spróbuję, z czystej ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Herbata z lodami?! Wow! Jakie ryzykowne połączenie! Ja za herbatą nie przepadam ale może i w takim wydaniu by mi posmakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. takiego napoju nie piłam, kawę z lodami to tak ale z herbatą to coś nowego

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawe i odważne połączenie :) szalejecie dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kurka.. zaskakujące połączenie! Nigdy bym nie pomyślała, żeby łączyć i herbatę i lody.. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. z kawą nieraz, z herbatą nigdy nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zaskoczyłyście mnie, ale pozytywnie:) kawa z lodami, tak, ale herbata? jeszcze nie próbowałam, ale może, może:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy pomysł, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Życzę Wam kolejnych 2222222 lat blogowania :)))
    A tą herbatą mnie zaskoczyłyście, pomysł godny wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z herbata:)? Wow nie piłam i nie jadłam takiego deserku.

    Ciekawe;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Herbaty z lodami jeszcze nie piłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Herbata z lodami? Nigdy nie wpadłabym na takie połączenie... Zresztą, herbaty zimnej raczej nie pijam. Zdecydowanie bardziej preferuję, gdy jest ciepła. Zazwyczaj, pijam herbatę zieloną z dodatkiem pigwy. Ta: https://big-active.pl/produkty/herbata-zielona-z-owocem-pigwy-100g jest fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter