wtorek, 22 lipca 2014

Warzywne rożki z ciasta francuskiego

Hej Kochani!
Upały nie odpuszczają, nasz harmonogram wakacyjny dosyć napięty, ale na wspólne gotowanie zawsze znajdziemy czas. :) A Wy macie jakieś plany na wakacje? A może już jesteście po urlopie? :)

Dzisiaj przekąska - idealna na szybki podwieczorek, albo na imprezę. Rożki z ciasta francuskiego z nadzieniem warzywnym. Wykorzystajcie swoje ulubione warzywa, warto wybrać świeże, bo przecież teraz są najlepsze. U nas pieczarki, cukinia, kolorowe papryki. W tym przepisie jest duża dowolność w dobieraniu składników, dlatego nie ma co się długo zastanawiać. Pamiętajcie tylko, żeby warzywa wcześniej podsmażyć i lekko wystudzić przed nałożeniem ich na ciasto francuskie.

Składniki:

ciasto francuskie
1 czerwona papryka
1 żółta papryka
1 zielona papryka
6-7 pieczarek
1 cebula
1 cukinia
ząbek czosnku
świeże lub suszone zioła (u nas majeranek, oregano)
sól, pieprz, oliwa


Przygotowanie:

1. Cebulę, pieczarki, papryki i cukinię (nieobraną) pokrój w kostkę. Na patelni rozgrzej trochę oliwy i zacznij podsmażać warzywa. Na początku zeszklij cebulę, następnie dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek. Po chwili dodaj papryki i smaż, aż zmiękną.

2. Do papryk dodaj pokrojoną cukinię, a po kilku minutach pieczarki. Posól warzywa i odczekaj kilka minut, aż puszczą wodę, a następnie odparują. Dopraw solą, pieprzem i ziołami. Odstaw do wystygnięcia.


3. Zimny farsz nałóż na kwadraty z ciasta francuskiego. Złóż ciasto na pół po przekątnej i zaklej brzegi. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 200°C przez 15 minut.

Nasze oceny:
Basia: Pyszne zarówno na ciepło, jak i na zimno. Delikatnie przyprawione i chrupiące rożki. Moje ulubione. :) Moja ocena: 10/10.

Julka: Takie rożki to świetna przekąska na imprezę, zwłaszcza dla osób które nie przepadają za mięsnymi przystawkami. Następnym razem posmaruję rożki z góry jajkiem i posypię czarnuszką :) Moja ocena: 10/10!!! :)



14 komentarzy:

  1. U mnie niestety nuda straszna i muszę wypełniać ją gotowaniem hihi ;) Przynajmniej brzuchy zadowolone.
    Takie rożki to ja rozumiem! Idealna przekąska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypełnianie nudy gotowaniem to sama przyjemność :D

      Usuń
  2. ja uwielbiam ciasto francuskie, za to też że w tak wielu odsłonach można je przedstawiać, takiego rożka z chętnie bym teraz zjadła mmm ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym teraz kilka takich rożków, bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja poproszę kilka rożków, nim zrobię swoje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione rozki z ciasta francuskiego:) chyba nawet wolę te na słono niż na słodko.

    Pozdrowienia Dziewczyny:)
    Di

    OdpowiedzUsuń
  6. ja już jestem po urlopie ;)

    uwielbiam wszystko co z ciastem francuskim :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł - kiedyś robiłam takie rożki z ciasta francuskiego, ale na słodko. Ale teraz wypróbuję takie :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękujemy za każdy komentarz :)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...