wtorek, 22 lipca 2014

Warzywne rożki z ciasta francuskiego

Hej Kochani!
Upały nie odpuszczają, nasz harmonogram wakacyjny dosyć napięty, ale na wspólne gotowanie zawsze znajdziemy czas. :) A Wy macie jakieś plany na wakacje? A może już jesteście po urlopie? :)

Dzisiaj przekąska - idealna na szybki podwieczorek, albo na imprezę. Rożki z ciasta francuskiego z nadzieniem warzywnym. Wykorzystajcie swoje ulubione warzywa, warto wybrać świeże, bo przecież teraz są najlepsze. U nas pieczarki, cukinia, kolorowe papryki. W tym przepisie jest duża dowolność w dobieraniu składników, dlatego nie ma co się długo zastanawiać. Pamiętajcie tylko, żeby warzywa wcześniej podsmażyć i lekko wystudzić przed nałożeniem ich na ciasto francuskie.

Składniki:

ciasto francuskie
1 czerwona papryka
1 żółta papryka
1 zielona papryka
6-7 pieczarek
1 cebula
1 cukinia
ząbek czosnku
świeże lub suszone zioła (u nas majeranek, oregano)
sól, pieprz, oliwa


Przygotowanie:

1. Cebulę, pieczarki, papryki i cukinię (nieobraną) pokrój w kostkę. Na patelni rozgrzej trochę oliwy i zacznij podsmażać warzywa. Na początku zeszklij cebulę, następnie dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek. Po chwili dodaj papryki i smaż, aż zmiękną.

2. Do papryk dodaj pokrojoną cukinię, a po kilku minutach pieczarki. Posól warzywa i odczekaj kilka minut, aż puszczą wodę, a następnie odparują. Dopraw solą, pieprzem i ziołami. Odstaw do wystygnięcia.


3. Zimny farsz nałóż na kwadraty z ciasta francuskiego. Złóż ciasto na pół po przekątnej i zaklej brzegi. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 200°C przez 15 minut.

Nasze oceny:
Basia: Pyszne zarówno na ciepło, jak i na zimno. Delikatnie przyprawione i chrupiące rożki. Moje ulubione. :) Moja ocena: 10/10.

Julka: Takie rożki to świetna przekąska na imprezę, zwłaszcza dla osób które nie przepadają za mięsnymi przystawkami. Następnym razem posmaruję rożki z góry jajkiem i posypię czarnuszką :) Moja ocena: 10/10!!! :)



16 komentarzy:

  1. U mnie niestety nuda straszna i muszę wypełniać ją gotowaniem hihi ;) Przynajmniej brzuchy zadowolone.
    Takie rożki to ja rozumiem! Idealna przekąska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypełnianie nudy gotowaniem to sama przyjemność :D

      Usuń
  2. ja uwielbiam ciasto francuskie, za to też że w tak wielu odsłonach można je przedstawiać, takiego rożka z chętnie bym teraz zjadła mmm ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym teraz kilka takich rożków, bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja poproszę kilka rożków, nim zrobię swoje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione rozki z ciasta francuskiego:) chyba nawet wolę te na słono niż na słodko.

    Pozdrowienia Dziewczyny:)
    Di

    OdpowiedzUsuń
  6. ja już jestem po urlopie ;)

    uwielbiam wszystko co z ciastem francuskim :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł - kiedyś robiłam takie rożki z ciasta francuskiego, ale na słodko. Ale teraz wypróbuję takie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha!! zjadłabym kilka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szukałem tego przepisu, podobno można jeszcze posmarować jajkiem roztrzepanym przed wsadzeniem do piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można posmarować jajkiem, rożki nabiorą wtedy ładnego, złotego koloru.

      Usuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter