piątek, 25 lipca 2014

Mrożona kawa z sokiem z pomarańczy


Witajcie :) Po tej strasznej fali upałów, u nas wreszcie się odrobinę ochłodziło. Według prognoz wysokie temperatury mają do nas niedługo zawitać ponownie, więc na pewno będziecie mieć okazje do wypróbowania dzisiejszego przepisu. Tylko pamiętajcie, jego wykonanie jest niezwykle trudne i o ile nie skończyliście kursu gotowania - nie bierzcie się do roboty ;) Oczywiście żartujemy, ponieważ przepis na pomarańczową mrożoną kawę jest naprawdę dziecinnie prosty. Jak wiecie uwielbiamy książki kucharskie Ani Starmach, dlatego też postanowiłyśmy wypróbować jej pomysły na mrożoną kawę i dzięki temu prezentujemy Wam dziś "Kaworange".

Składniki (dla 2 osób):
4 łyżeczki kawy
200ml zimnej wody
sok z jednej pomarańczy
4 łyżeczki cukru
szklanka kruszonego lodu


Przygotowanie:
1. Kawę rozpuścić w zimnej wodzie. Wycisnąć sok z pomarańczy.

2. Do kawy dodać sok, cukier, oraz lód i zmiksować całość przez kilka sekund.

Nasze oceny:

Basia: Fajne połączenie smaków kawy i pomarańczy. Ja musiałam trochę dosłodzić, ale i tak bardzo mi smakowała. :) Moja ocena: 9/10.

Julka: Taka kawa jest bardzo prosta w wykonaniu, a każdy miłośnik kwaskowatych napojów będzie nią zachwycony. Jeśli wolicie bardziej słodką kawę dajcie mniej soku z pomarańczy. Moja ocena: 8/10.

15 komentarzy:

  1. Musi być szalenie orzeźwiająca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa, nie spotkałam się jeszcze z takim połączeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesujące połączenie :) Pysznie musi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kolejny ciekawy pomysł na upały:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, do tego odrobina cynamonu też dobrze się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow.. zaskakujace I do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o takim połączeniu jeszcze nie słyszałam,ale osobiście uwielbiam kawe i mysle ze to polaczenie byloby jakas odmiana. wydaje sie swietne napewno sprobuje :)

    Zapraszam do siebie! Za każdą obserwacje odwdzięczam się obserwacją! :)
    http://gabrielakugla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. uuulala! z sokiem z pomarańczy jeszcze nie próbowałam :) fajowy pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. przełamanie smaku orzeźwiającą pomarańczą musi być wspaniałe - trzeba spróbować :)
    pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Podczas dzisiejszego upału taka kawa na pewno byłaby ok :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze coś innego, mnie to przekonuje. Dobrą kawę można znaleźć w sklepach internetowych. Może tu kawa izzo od https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_WSZYSTKIE-MARKI_KAWA-IZZO-200.html także i wam zasmakuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Trochę zbyt późno znalazłam ten przepis, ale na pewno skorzystam z niego, gdy zrobi się cieplej. Zastanawia mnie czy do wykonania koniecznie musi iść świeżo wyciskany sok z pomarańczy czy w zamian za to mogę dać syrop do kawy o smaku pomarańczowym? Widziałam fajny zestaw z takim sokiem w sklepie https://blueberryroasters.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł! Muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter