poniedziałek, 24 listopada 2014

Cannelloni


Witajcie :)
Dziś mamy dla Was propozycję na danie główne, tym razem cannelloni w wersji niskotłuszczowej z książki "Dania niskotłuszczowe". Obie uwielbiamy makaron z sosem mięsno-pomidorowym, co widać także na naszym blogu ;) Jeśli Wy także lubicie takie dania koniecznie spróbujcie zrobić je w domu. Sos z dodatkiem wina jest obłędny, a i farszowi niczego nie brakuje. Dla tych, którzy wolą inne, może bardziej tradycyjne sosy, polecamy nasze przepisy na sos do spaghetti (klik) oraz lekką lazanię (klik). Cannelloni najlepiej podawać z sałatą - my stworzyłyśmy własny miks, który zaprezentujemy Wam za kilka dni :)

Składniki:
250g chudego mięsa mielonego
1 duża cebula 
200g pieczarek 
1 ząbek czosnku 
1 łyżeczka mielonej gałki muszkatołowej 
1 łyżeczka mieszanki ulubionych suszonych ziół 
3 łyżki koncentratu pomidorowego 
5 łyżek czerwonego wytrawnego wina 
16 rurek cannelloni lub 16 płatów makaronu lasagne

sos pomidorowy: 
1 cebula 
1 duża marchewka 
1 seler naciowy 
1 liść laurowy 
150 ml wytrawnego czerwonego 
wina puszka pomidorów 
2 łyżki koncentratu pomidorowego 
cukier, sól, pieprz


Przygotowanie:
1. Cebulę drobno posiekaj, podsmaż na niewielkiej ilości oliwy - gdy się zeszkli dodaj przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku, pieczarki, a po ok. 5 minutach mięso mielone. Smaż do momentu,aż mięso zacznie tracić swoją surowość. Dodaj gałkę muszkatołową, zioła, koncentrat pomidorowy i wino i gotuj całość ok. 15 min. Spróbuj, jeśli potrzeba dopraw do smaku i odstaw do ostygnięcia.


2. Przygotuj sos - wrzuć do garnka posiekaną cebulę, selera naciowego, startą marchewkę, liść laurowy i wino. Doprowadź do wrzenia i gotuj przez 5 min. Dodaj koncentat, pomidory z puszki, łyżeczkę cukru, sól i pieprz, dobrze wymieszaj i gotuj przez 15 min. Wyjmij liść laurowy i dopraw do smaku.

3. Jeśli używasz rurek cannelloni przygotuj je według instrukcji na opakowaniu. Jeśli tak jak my wykorzystasz makaron lasagne, obgotuj każdy płat w lekko osolonej wodzie przez 3 minuty (makaron zmięknie i łatwo się go zwinie).

4. Piekarnik rozgrzej do temperatury 200. 1/4 sosu przelej do formy, w której będziesz zapiekać danie. Cannelloni napełnij farszem (lub na makaron lasagne nałóż farsz i zwiń w rulon) i przełóż do formy. Polej resztą sosu pomidorowego i piecz pod przykryciem przez 25 minut.


Nasze oceny:
 
Basia: Przepyszne i bardzo sycące danie. Gdy robiłam je drugi raz wierzch posypałam serem feta i zapiekłam. Pychota. Moja ocena: 10/10.

Julka: Uwielbiam makaron z sosem na bazie pomidorów i mięsa. Cannelloni wyszło nam obłędne! Moja ocena: 10/10!!! 


15 komentarzy:

  1. Z chęcią bym się do Was wprosiła na takie pyszne danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale apetyczne danie. Jeszcze go nie robiłam, a teraz mi apetytu narobiłyście:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jedno z moich ulubionych dań:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe cannelloni! Oj zjadłoby się takie

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm ależ to przepysznie wygląda! bardzo lubię takie danie, chociaż rzadko je jem ;-)) musze zrobić :-))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziewczyny! jak ja lubię Wasze pomysły:) inspirujecie mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ zgłodniałam! To jest pyszne!
    Właśnie sobie przypomniałam, że dawno nie serwowałam cannelloni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaszalałyście dziewczyny :-) Ślinka cieknie na sam widok :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowicie wygląda to cannelloni, szczególnie ostatnie zdjęcie pobudza moje ślinianki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepysznie się prezentuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cannelloni w takiej wersji bardzo by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter