środa, 1 czerwca 2016

Muffinki z masłem orzechowym



Witajcie :)
Dziś najfajniejszy dzień roku, czyli Dzień Dziecka!:) Mamy nadzieję, że każdy z Was bez względu na wiek odnalazł w sobie dziecko i sprawił sobie lub innym małą przyjemność. Takim prezentem są najczęściej słodycze, często kupne, ale u nas od kilka lat panuje moda na pieczenie słodkich wypieków. Tym razem wybór padł na muffinki z masłem orzechowym wg przepisu Szusz - klik. Przepis bazowy trochę zmieniłyśmy i zrezygnowałyśmy z dodatku kremu, ale i tak wyszły pyszne, w sam raz na Dzień Dziecka :)


Składniki (na 24 sztuki):
200g mąki pszennej
200g cukru
2 jajka
200g masła orzechowego
80g masła
180g mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
150g solonych orzeszków ziemnych
50g mlecznej czekolady
opcjonalnie pół szklanki cukru pudru

Przygotowanie:
1. Miękkie masło utrzyj razem z masłem orzechowym, jajkami, oraz mlekiem. Następnie dodaj cukier i ponownie zmiksuj. W oddzielnej misce wymieszaj mąkę z proszkiem do pieczenia i wsyp do masy maślano-jajecznej w dwóch partiach. Na koniec dorzuć pokruszone orzeszki ziemne i posiekaną czekoladę. Delikatnie wymieszaj, tylko do połączenia składników.


2. Masę rozlej do foremek na muffinki do 3/4 wysokości. Piecz przez 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC. Gdy upieczone muffinki wystygną polejcie je lukrem z cukru pudru i wody.


Nasze oceny:

Rodzina Julki: Bardzo smaczne babeczki z dodatkiem chrupiących orzechów. Mogłyby być odrobinę bardziej wilgotne, ale i tak są fajne. Nasza ocena: 9/10.

Julka: Uwielbiam masło orzechowe dlatego spodziewałam się po tych muffinkach czegoś więcej. Mimo to warto ich spróbować bo i tak są smaczne. Moja ocena: 8/10.


5 komentarzy:

  1. co domowe to domowe bez dwóch zdań!
    A tutaj taka rozpusta, mm.. wyglądają bosko! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. szaleję za masłem orzechowym:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje smaki! Jestem maniakiem masła orzechowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, akurat szukam pomyslu na wykorzystanie , masla orzechowego nadprogramowego!
    Bedzie w sam raz!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają wspaniale :) bardzo lubie masło orzechowe i wypieki z orzechami :)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter