sobota, 8 marca 2014

Nasze ulubione Chili con carne

Dzisiaj przychodzimy do Was z pożywnym obiadem dla całej rodziny - chilli con carne. Jest to danie jednogarnkowe, dlatego nie ma przy nim dużo brudzenia. Przygotowanie nie zajmie Wam więcej niż 30 min i nie musicie cały czas stać przy kuchence. Ważne, żeby zamieszać potrawę raz na jakiś czas. My podajemy chilli najczęściej z ryżem, ale bardzo dobrze smakuje też z plackami tortilli. Jesteśmy prawie pewne, że danie smakuje jeszcze lepiej następnego dnia (gdy składniki się przegryzą), ale nie udało nam się jeszcze tego sprawdzić, bo nasze rodziny zjadają je od razu ;)
Pomysł zaczerpnięty z książki "Pyszne 25".

Składniki (dla 4 osób):

500 g mielonej wołowiny lub mięsa wołowo-wieprzowego
3 cebule
1 puszka pomidorów
1 puszka czerwonej fasoli
1 czerwona papryka
1 papryczka chilli
2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
2 łyżeczki suszonego oregano
1/4 łyżeczki kminku
1/4 łyżeczki cynamonu
150 ml wody
sól, pieprz

Przygotowanie:

1. Cebulę pokrój w drobną kostkę. W szerokim garnku rozgrzej oliwę i zeszklij cebulę. Dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek i po 2 minutach smażenia dodaj pokrojoną papryczkę chilli, słodką mieloną paprykę, oregano, cynamon i kminek. Całość smaż przez minutę ciągle mieszając.


2. Do garnka dołóż mielone mięso, dobrze wymieszaj i smaż kilka minut. Gdy mięso zmieni kolor na jaśniejszy dodaj pomidory i wodę. Gotuj na średnim ogniu pod przykryciem przez 10 min.


3. Paprykę pokrój w kostkę (usuwając wcześniej gniazda nasienne) i dodaj do gotującej się potrawy. Po około 5 minutach dołóż czerwoną fasolę, wymieszaj i dopraw do smaku. Po kolejnych 5 minutach spróbuj dania i jeśli mięso i warzywa będą odpowiednio miękkie, podawaj.

Smacznego.


Nasze oceny:

Basia: Pyszne, sycące i bardzo aromatyczne danie. Idealne na leniwe weekendy. Moja ocena: 9/10.

Julka: Uwielbiam chili con carne. Nasze wyszło bardzo smaczne, ale następnym razem dodam kukurydzę dla dopełnienia smaku. Moja ocena: 9/10.

15 komentarzy:

  1. Jak ja lubię Chili con carne! Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chili con carne zawsze dobre, ale nie używaj Dawtony.... wiem jak produkują... masakra

    OdpowiedzUsuń
  3. dawno nie robiłam, a bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na jakiś wegetariański obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) niedługo na pewno się pojawi :) pozdrawiamy

      Usuń
  5. taki obiadek-zjadłabym :)
    Robiłam go chyba tylko raz w życiu, ale smakowało mi baardzo :)
    Wasza wersja też kusi i kto wie, kto wieee :)

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię a dawno nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny miałyście obiadek. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam to danie :) Regularnie gości na naszym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj zjadłabym taki obiadek! Pyszota :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja się jeszcze do chili con carne nie przekonałam:) Jadłam parę razy, ale to nie moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Baaardzo fajny smak, lubię lubię:)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter