poniedziałek, 2 sierpnia 2021

Rogaliki twarogowe - zdrowe i pyszne


Kiedy pierwszy raz zobaczyłam twarogowe rogaliki u @mama_na_silowni wiedziałam że muszę je zrobić. 🥐
Jak wiecie, lubię szybkie przepisy, mało bałaganu i dobre składniki. A tutaj mamy tylko mąkę, twaróg, masło i dżem/owoce. To musiało się udać.🥰
I udało się - do tego stopnia, że nawet nie pamiętam ile razy już piekłam te rogaliki. Są fantastyczne, nie żartuję. U mnie zazwyczaj na mące orkiszowej, ale pszenna też się świetnie nadaje. Można wykorzystać dżem kupny, domowy, fit frużeliny albo włożyć kawałki owoców.

Dziękuję Aniu @mama_na_silowni i podaję przepis dalej, bo naprawdę warto!

 

Składniki:
  • 1 kostka twarogu (200g, u mnie półtłusty)
  • 1,5 szklanki mąki (u mnie orkiszowa)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół kostki zimnego masła (100g)
  • marmolada/dżem/owoce/krem czekoladowy do środka

        Nie dodaję cukru do ciasta, nie ma takiej potrzeby

 

Przygotowanie: 

 

Twaróg przełóż do miski, dodaj masło pokrojone na kawałki i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Zagnieć szybko ciasto. Powinna powstać zwarta, nie rozpadająca się masa (może mieć grudki od twarogu). Uformuj z niej kulę o wstaw do lodówki na godzinę.

 

Po tym czasie podziel ciasto na dwie części. Każdą z nich rozwałkuj cienko (postaraj się rozwałkować na kształt koła), podsypując blat mąką.
Ciasto podziel na trójkąty - 8 albo 16 w zależności, czy chcesz większe czy mniejsze rogaliki. Na podstawę każdego trójkąta wyłóż łyżeczkę marmolady (lub owoce). Zwijaj rogaliki, zaczynając od strony z nadzieniem. Przełóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na ok. 20-25 min. Spód ciasteczek się zarumieni, a wierzch będzie złocisty.


 

 


 

2 komentarze:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter