środa, 29 stycznia 2014

Bułki ze szczypiorkiem i żółtym serem

Witajcie :) Dzisiaj zapraszamy Was na domowe bułki z dodatkiem twarożku i szczypiorku. Są proste w przygotowaniu, a ich pieczenie nie zabiera dużo czasu. Ciasto nie musi wyrastać, można je formować od razu po wyrobieniu. Jest to przepis dla osób, które chciałyby zacząć robić domowe pieczywo, ale zawsze uważały, że nie mają na to czasu. Przepis pochodzi z książki "Dania niskotłuszczowe".

Składniki (na 16 bułeczek): 

225g mąki (u nas 115g zwykłej i 110g mąki pełnoziarnistej)
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 łyżeczka sproszkowanej gorczycy (my kupiłyśmy w ziarnach i starłyśmy ją w moździerzu) 
1/2 łyżeczki pieprzu kajeńskiego 
1/2 łyżeczki soli (odrobina więcej nie zaszkodzi) 
100g niskotłuszczowego twarożku z ziołami 
pęczek szczypiorku 
100ml chudego mleka + 2 łyżki do posmarowania bułek 
60g startego żółtego sera

Przygotowanie:
1. Nagrzej piekarnik do 200˚C. 

2. Przesiej mąkę i wymieszaj ją z proszkiem do pieczenia, gorczycą, pieprzem kajeńskim i solą. Dodaj twarożek i posiekany szczypiorek i połącz składniki do uzyskania jednolitej masy. 


3. Zrób pośrodku ciasta zagłębienie, wlej w nie mleko i wyrób, aż powstanie ciągnące się ciasto. Rozwałkuj je na posypanym mąką blacie, do grubości ok 2cm. Foremkami do ciastek (szklanką) wytnij bułeczki i ułóż je na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. 


4. Bułki posmaruj resztą mleka i posyp żółtym serem (tak jak na ostatnim zdjęciu). Piecz ok 15-20 minut, aż bułki urosną i się zarumienią. Najlepiej smakują z twarożkiem i szczypiorkiem.

Nasze oceny:

Basia: Smakowite i zdrowe bułeczki, następnym razem zrobię trochę większe. Trzymane w zamkniętym pojemniku zachowują świeżość nawet do pięciu dni. Moja ocena: 9/10.

Julka: Dobre, domowe bułki, idealne na niedzielne śniadanie. Moja ocena: 9/10.

niedziela, 26 stycznia 2014

Gorąca czekolada z wanilią

Witajcie Kochani :)
Zima daje nam ostatnio w kość, dlatego postanowiłyśmy przygotować coś na rozgrzanie. Mamy dla Was bardzo prosty i szybki przepis na czekoladę na gorąco -  idealną dla czekoladoholików (takich jak my). Jest to nasz ulubiony napój w okresie zimowym. Teraz jeszcze tylko trzeba owinąć się kocami i z kubkiem czekolady w ręku oglądać filmy :).
Z podanych proporcji wychodzą 4 filiżanki czekolady. Jest bardzo słodka, dlatego możecie rozlać ją nawet na 6-8 porcji, a i tak się rozgrzejecie. Przepis pochodzi z książki “Pyszne 25”.

Składniki:

200g gorzkiej czekolady
200ml mleka (u nas 1,5 %)
300 ml śmietanki (30%)
3 łyżki cukru pudru
laska wanilii
szczypta cynamonu




Przygotowanie:

1. Ubij 1/3 śmietany z łyżką cukru pudru, wstaw do lodówki. Jeśli nie chcesz żeby czekolada była bardzo słodka zrezygnuj z dodania cukru do śmietany.
 
2. W rondelku podgrzej mleko z laską wanilii (przekrojoną na pół) i 2 łyżkami cukru pudru. Gdy mleko będzie gorące wyjmij wanilię, dodaj połamaną na kawałki czekoladę i resztę śmietanki.



3. Gotuj na małym ogniu cały czas mieszając, aż uzyskasz gęsty napój.
4. Przelej czekoladę do filiżanek, udekoruj bitą śmietaną i cynamonem.

 

Nasze oceny:

Basia: Pyszna i rozgrzewająca czekolada, która rozpływa się w ustach. Jest dużo lepsza niż gotowe mieszanki, które można kupić w sklepie i tylko zalać mlekiem. Jeśli tak jak my uwielbiacie czekoladę, spróbujcie koniecznie. Moja ocena: 10/10.

Julka: Bardzo słodka uczta dla podniebienia. Ja do swojej drugiej porcji dodałam na koniec trochę mleka, by czekolada nie była aż tak słodka :) Warto posypać całość cynamonem, który fajnie dopełnia smaku. Moja ocena: 9/10.
  

czwartek, 23 stycznia 2014

Tarta z brokułami i kurczakiem



Witajcie :) Wyobraźcie sobie, że przychodzicie po pracy do domu, jesteście bardzo głodni i nie macie siły ani ochoty na długie stanie w kuchni. Co wtedy? Jakie macie sprawdzone sposoby na szybki obiad? My w takich chwilach zawsze mamy w lodówce ciasto francuskie, ponieważ przy jego pomocy szybko można przygotować sycące danie. Tym razem połączyłyśmy ciasto z kurczakiem, brokułami i sosem śmietanowym. Polecamy dodać jeszcze cebulę albo pora, żeby przełamać delikatny smak tarty.

Składniki:

opakowanie ciasta francuskiego
filet z kurczaka ok 350g
1 brokuł
150ml śmietany 18%
2 jajka
garść startego żółtego sera
przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatołowa, majeranek, granulowany czosnek



Przygotowanie:
1. Filety z kurczaka umyj, osusz, pokrój w kostkę i dopraw do smaku - u nas: sól, pieprz, czosnek granulowany, majeranek. Kurczaka obsmaż dokładnie na patelni polanej olejem. 

2. Brokuła podziel na mniejsze różyczki i gotuj w lekko posolonej wodzie aż trochę zmięknie (ok. 2-3 minuty).


3. Przygotuj formę do pieczenia, wysmaruj ją lekko oliwą i wyłóż ciastem francuskim(możesz je nakłóć widelcem, ale nie jest to konieczne). Dodaj brokuły i kurczaka. W misce wymieszaj śmietanę z roztrzepanym jajkiem, dosyp trochę gałki muszkatołowej, dodaj część sera i  wylej do formy. Posyp po wierzchu tartym serem.


4. Piecz ok 30 minut plus 5 minut z termoobiegiem (by brzegi się zarumieniły) w temperaturze 180˚C.

Nasze oceny:
Basia: Kurczak, brokuły i sos śmietanowy to bardzo smakowite połączenie. Jednak następnym razem dodam jeszcze cebulę i czosnek, żeby lekko zaostrzyć smak. Polecam, bo jest to szybki i prosty sposób na pyszną tartę. Moja ocena: 9/10.

Julka: Fajny pomysł na szybki obiad. Wszystkie składniki do siebie pasują, ale podobnie jak Basia dodałabym cebuli lub pora dla podkręcenia smaku. Moja ocena: 9/10.

niedziela, 19 stycznia 2014

Muffinki z coca-colą

Witajcie, 
Jedliście kiedyś muffinki z coca-colą? My już od od dłuższego czasu chciałyśmy spróbować. Dlatego postanowiłyśmy je upiec na ostatnią imprezę u Julki. Wyszły miękkie, wilgotne i mocno kakaowe. Bąbelki gazu sprawiły, że babeczki były bardzo puszyste i lekkie. Jednak gdybyśmy nie wiedziały, że jest w nich coca-cola, to byśmy tego nie odgadły. Podobnie  jak Julki goście, jedynie dwie osoby uznały, że smak coli jest wyczuwalny. Mimo wszystko są bardzo smaczne i pasują idealnie na imprezę karnawałową. Z podanych proporcji wyszły nam 24 sztuki.

Składniki:
1 szklanka mąki 
4 łyżki kakao 
1 opakowanie cukru waniliowego (16g) 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 szklanka brązowego cukru 
1 szklanka coca-coli 
2 jajka 
150g stopionej margaryny

Przygotowanie:
1. Zacznij od roztopienia margaryny i ostudzenia jej, by nie zważyła się później z innymi składnikami. 



2. Mąkę wymieszaj z kakao, cukrem waniliowym, proszkiem do pieczenia i brązowym cukrem. W
drugiej misce połącz roztrzepane jajka, coca-colę oraz ostudzoną margarynę. 



3. Wymieszaj suche i mokre składniki. Masa będzie dość płynna więc przy nalewaniu ciasta do foremek pomagaj sobie chochelką lub łyżką do lodów. Muffinki piecz ok. 20 minut w temperaturze 200˚C. 

Nasze oceny:

Basia: Smaczny i szybki pomysł na imprezowe słodkości. Minusem jest dla mnie mało wyczuwalny smak coca coli, dlatego moja ocena: 8/10. 

Julka: Miałam nadzieję, że smak coca-coli będzie dużo bardziej wyczuwalny. Mimo to są to bardzo, bardzo dobre muffinki, idealne dla czekoladoholików. Moja ocena: 9/10. 

środa, 15 stycznia 2014

Bruschetta


Witajcie :) Weekend zbliża się wielkimi krokami. Może planujecie zaprosić znajomych lub spędzić wolne dni z rodziną? Jeśli tak, mamy dla Was idealny pomysł na szybką i zdrową przekąskę. Mini bruschetty z suszonymi pomidorami, ponieważ świeże pomidory nie smakują teraz za dobrze. Suszone pomidory, oliwki i mozzarella to składniki, które zawsze świetnie się ze sobą komponują. Całość zapiekamy przez kilka chwil i idealna przekąska na gorąco gotowa. Dodatkowo dzięki pełnoziarnistej bagietce całość jest zdrowsza i ma mniej kalorii ;)

Składniki: 
60g suszonych pomidorów 
1 pełnoziarnista bagietka 
1 ząbek czosnku 
2 łyżki oliwy z oliwek (lub oliwa z pomidorów) 
garść czarnych oliwek 
40g niskotłuszczowej mozzarelli
sól, pieprz
 



Przygotowanie:
1. Bagietkę pokrój na ok 12 kawałków, lub tak jak my na kilka mniejszych i cztery większe. Połóż je na ruszcie i opiekaj w rozgrzanym do ok 180 piekarniku przez 2 minuty.

2. Pomidory delikatnie osusz z nadmiaru oliwy i pokrój w cienkie paski, oliwki opłucz i przekrój na pół lub na trzy części.


3. Gorące kromki bagietki natrzyj czosnkiem i posmaruj lekko oliwą. Połóż na każdej trochę pomidorów i oliwek, posyp solą i pieprzem. Na koniec porozrywaj w rękach mozzarellę i posyp po wierzchu każdej kromki.



4. Wstaw do piekarnika i zapiekaj ok 5 minut.

Nasze oceny:


Basia: Idealna przekąska na ciepło. Smakuje wszystkim bez wyjątku. Jeśli uważacie, że czosnku jest za mało, możecie pokroić dodatkowy ząbek w plasterki i poukładać bezpośrednio na kromkach. Moja ocena: 10/10.

Julka: Fajny pomysł na imprezową przekąskę. Jej jedynym minusem jest to, że trzeba ją zjeść naprawdę szybko bo później robi się lekko twardawa. Moja ocena: 9/10.

niedziela, 12 stycznia 2014

Zdrowe batoniki

Witajcie,
Wczoraj Julka organizowała spotkanie dla znajomych przy dobrym jedzeniu i grach. Każdy przynosił ze sobą jakieś smakołyki. My z tej okazji postanowiłyśmy przygotować trochę słodkości. Wybór padł na batoniki czekoladowo-żurawinowe, które zachwyciły nas swoim smakiem. Według nas jest to zdrowsza wersja ciasta brownie. Ciastka może i wyglądają inaczej i składniki też są inne, ale w smaku bardzo przypominają ten znany smakołyk. Są lekko ciągnące, mocno czekoladowe i bardzo pożywne.
Przy 24 sztukach, na jeden batonik wypada 220 kalorii, jednak my pokroiłyśmy je na mniejsze kawałki. ;) Zmodyfikowany przepis pochodzi z książki "Healthy in a hurry".

Składniki:
185g masła 
125g suszonej żurawiny 
125g mąki pełnoziarnistej 
125g mąki pszennej 
90g płatków owsianych 
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
pół łyżeczki soli 
280g brązowego cukru 
3 jajka
 niecała łyżka ekstraktu (aromatu) waniliowego 
185g gorzkiej czekolady

Przygotowanie:
1. W dużej misce wymieszaj obie mąki, płatki owsiane, proszek do pieczenia oraz sól. 

2. W drugim naczyniu utrzyj mikserem masło z cukrem, aż powstanie gładka masa. Wbij jajka, dodaj ekstrakt waniliowy i dokładnie zmiksuj.


3. Dodaj suche składniki do mokrych, mieszaj tylko do ich połączenia. Następnie wsyp żurawinę i drobno posiekaną czekoladę, wymieszaj.


4. Ciasto wylej na formę do pieczenia (wysmarowaną wcześniej masłem/margaryną). Piecz do uzyskania złotego koloru przez ok 35 minut w temperaturze 180˚C. Ostudź i pokrój na batoniki.
Smacznego.

Nasze oceny:
Basia: Te batoniki są idealne, zwłaszcza jeśli najdzie nas ochota na coś słodkiego. Są dużo zdrowsze niż te kupione w sklepie i do tego pożywne. Na pewno jeszcze nie raz je upiekę. Moja ocena: 10/10. 
 
Julka: Fantastyczne batoniki/ciastka dla osób dbających o linię, a nie potrafiących odmówić sobie małych przyjemności. Batoniki smakowały wszystkim bez wyjątków. Jeśli ktoś nie przepada za żurawiną może ją zamienić na orzechy, a mąkę pszenną na pełnoziarnistą. Moja ocena: 10/10!!! 

środa, 8 stycznia 2014

Kurczak w serowej panierce

Witajcie,
Dzisiaj przychodzimy do Was z lekkim (ale bardzo sycącym daniem), które bez wyrzeczeń mogą zjeść osoby będące na diecie. Przygotowałyśmy dla Was pieczone piersi kurczaka w panierce z musztardy i żółtego sera. Może się wydawać, że żółty ser jest tłusty i kaloryczny, ale używamy go naprawdę niewiele. Kurczaka upiekłyśmy bez dodatku tłuszczu, a zamiast jajek do obtoczenia mięsa użyłyśmy musztardy. Jeśli chcecie, możecie zrezygnować z mąki pszennej i użyć kukurydzianej. Jeden pieczony filet z kurczaka to 220 kalorii.

Składniki:



2 łyżki chudego mleka
2 łyżki ostrej musztardy
60g chudej tartej goudy
3 łyżki mąki
mały pęczek szczypiorku
4 średnie piersi z kurczaka
sól, pieprz





Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzej do temperatury 200
˚C. W miseczce wymieszaj musztardę z mlekiem. W drugiej misce połącz tarty ser, mąkę i szczypiorek.

2. Filety umyj oczyść i lekko rozbij. Posyp z każdej strony solą i pieprzem, a następnie obtocz starannie w musztardzie z mlekiem.



3. Panieruj każdy kawałek kurczaka w mieszance z tartym serem (obtocz mięso z każdej strony). Przełóż filety na blachę do pieczenia i pokryj resztą masy serowo-musztardowej, jeśli została.




4. Filety piecz przez 30-35 min na złocistobrązowy kolor. Podawaj gorące z ulubioną surówką lub na zimno pokrojone w plastry.
Smacznego.

Nasze oceny:


Basia: Kurczak podczas pieczenia nie wysechł, był soczysty, a panierka z żółtego sera nadała mu chrupkości. Danie bardzo mi smakowało. Znowu dostałam po głowie od rodziny, że nie przyniosłam im nawet kawałka na spróbowanie. Nie mogłyśmy się z Julką oprzeć :D. Moja ocena: 10/10.
 

Julka: Super pomysł na kurczaka, nawet dla osób, które nie wyobrażają go sobie bez tłuszczu. Musztarda i szczypiorek bardzo fajnie podkręcają smak. Moja ocena: 10/10.

sobota, 4 stycznia 2014

Lekka zupa paprykowa


Witajcie Kochani w Nowym Roku! :) Po świątecznym obżarstwie przychodzimy do Was z lekką zupą krem z papryki. Do jej przygotowania nie potrzeba wielu składników, a smakuje naprawdę pysznie i ma bardzo mało kalorii - jedna porcja ma ich tylko 55. Jeśli chcecie żeby była bardziej sycąca, dodajcie do niej mięso i makaron, a wtedy przez dłuższy czas nie będziecie odczuwać głodu. Przepis pochodzi z książki "Dania niskotłuszczowe".

Składniki(na 3 osoby): 
2 czerwone papryki 
1 zielona papryczka chilli 
1 cebula 
2 ząbki czosnku (lub 1 duży) 
300 ml przecieru pomidorowego 
600 ml bulionu warzywnego 
sól, pieprz
opcjonalnie: kiełki brokuła do dekoracji



Przygotowanie:
1. Czerwone papryki i chilli umyj i pokrój w plasterki (wyjmij z nich gniazda nasienne). Cebulę pokrój w talarki, ząbki czosnku przeciśnij przez praskę.




2. Do garnka wlej bulion, przecier pomidorowy i dodaj wszystkie warzywa. Doprowadź zupę do wrzenia, przykryj pokrywką. Gotuj całość na małym ogniu aż papryka będzie miękka.




3. Zupę zmiksuj, a następnie dopraw do smaku solą i pieprzem. Możesz też dodać świeżą lub suszoną bazylię. Gotową zupę podawaj od razu samodzielnie lub udekorowaną łyżką jogurtu naturalnego ( u nas garstka kiełków brokułów ).

Nasze oceny:


Basia: Ta zupa jest pyszna. Mocno paprykowa, lekko ostra i bardzo pożywna. Bardzo mi smakowała. Moja ocena: 10/10.

Julka: Intensywnie paprykowy smak, to idealny pomysł na zimową zupę. Strzał w dziesiątkę dla miłośników zupy gulaszowej. Moja ocena: 10/10. 

 

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...