piątek, 26 września 2014

Śniadaniowe jajka w koszulkach


Witajcie Kochani!
Jakie jest Wasze idealne weekendowe śniadanie? My w leniwą sobotę często podajemy jajka w koszulkach - jest to bardzo prosty sposób, by zwykłe jajka wyglądały ciekawiej. Wystarczy zastosować się do kilku prostych sposobów i powinniście otrzymać idealne jajka w koszulkach. :)

Ps. W najbliższą niedzielę, 28 września w Łodzi (ul. Piotrkowska 217) odbędzie się kolejna, 4 edycja Łódź Street Food Festival, na którym ponownie będziemy my i nasze smakołyki. Zapraszamy Wszystkich naszych czytelników z Łodzi i okolic. Wszelkie szczegóły odnośnie menu i dokładnej lokalizacji naszego stoiska znajdziecie na naszym profilu na fb, gdzie serdecznie zapraszamy :)

Składniki (dla 2 osób): 

2 jajka
4 łyżki octu
4 tosty
2 łyżki masła
ulubione przyprawy: ostra papryka, czubrica, pieprz



Przygotowanie:

1. W garnku zagotuj wodę, gdy zacznie bulgotać wlej do niej dwie łyżki octu. Jedno jajko wbij do małej miseczki/szklanki. Przy pomocy trzepaczki stwórz w garnku wir wodny - szybko wyciągnij trzepaczkę i wlej w sam środek jajko (ważne jest by zrobić to jak najniżej i jak najszybciej, dzięki temu białko będzie mieć ładniejszy kształt).



2. Gotuj jajko 2-3 minuty, ale nie dłużej. Wyjmij jajko przy pomocy łyżki do makaronu lub zwyczajnej łyżki i odłóż na talerz by pozbyć się nadmiaru wody. Te same czynności powtórz z drugim jajkiem.

3. W międzyczasie przygotuj tosty. My wkładamy je do tostera, po czym szybko smarujemy masłem i posypujemy ulubionymi przyprawami. Gdy jajka się ugotują, kładziemy je na tostach, przekrawamy i cieszymy się pysznym śniadaniem.

Nasze oceny:
Basia: Uwielbiam, gdy żółtko rozpływa się na ciepłym toście :) Tak - jajka w koszulkach to zdecydowanie moje ulubione weekendowe śniadanie. Moja ocena: 10/10.


Julka: Jajka w koszulce po raz pierwszy odważyłam się zrobić rok temu i okazało się, że wcale nie jest to takie trudne. Niby zwykłe jajko, ale efekt niezwykły ;) Moja ocena: 10/10.


15 komentarzy:

  1. Mnie idzie coraz lepiej z jajkami w koszulkach, na początku to była masakra ;) Ale warto się pomęczyć, bo są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie lubię płynącego żółtka ale moja siostra dałabym się pokroić za takie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oszaleje zaraz, moje kochane śniadanie u Was :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku, jeszcze nigdy nie robiłam jajka w koszulce. Te zdjęcia mnie skusiły, jutro będę jadła na śniadanie-o ile wyjdą ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne te tosty! Super pomysł z tym jajkiem w koszulce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam ale to musi być pyszne, super śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. jajka w koszulkach są cudowne, nie są proste do zrobienia, ale smak wynagradza wszystko :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Do Łodzi to ja mam daleko, że łohoho.. :(
    Ale takie śniadanie podane do stołu, właśnie dzisiaj.. marzenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham, uwielbiam , lubuję jajka w koszulkach! Na poczatku musiałam trochę powalczyc , teraz wychodza mi idealnie! takie fajne kulki mozarelki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie jajka! coś pysznego!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jajko takie rozlewające się wygląda super:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba jutro zjem takie śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy takiego jaja nie jadłam, a tym bardziej nie przyrządzałam, ale zauważyłam, że ostatnio stało się popularne, więc chyba czas najwyższy... ;)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter