wtorek, 21 kwietnia 2020

Wiosenna zupa koperkowa

Zupa koperkowa na szybki, wiosenny obiad. Ugotowałam ją na rosole z kury, który został mi z weekendu. Wyszła bardzo aromatyczna, słodkawa. A intensywny kolor to zasługa kurkumy 😁 Jeśli nie jecie mięsa, na bulionie warzywnym też będzie bardzo smaczna. Ja nie zabielałam zupy śmietaną, lubię gdy jest taka lekka, ale z powodzeniem możecie dodać 3-4 łyżki śmietany 18 %.

Składniki:1 cebula
1 marchewka
3 ziemniaki
1 łyżka masła
1 litr rosołu/bulionu warzywnego
szczypta kurkumy i słodkiej papryki
pół pęczka koperku
*opcjonalnie śmietana 18% do zabielena (3 łyżki)

Przygotowanie:
Cebulę, i ziemniaki obierz i pokrój w kostkę, marchewkę w plasterki. W garnku roztop masło i zeszklij cebulę. Gdy będzie złocista, wsyp marchewkę i ziemniaki. Posyp warzywa kurkumą i papryką, smaż 3 minuty aż przyprawy zaczną intensywnie pachnieć. Zalej całość rosołem, doprowadź do wrzenia, przykryj pokrywką i gotuj ok 15 min do miękkości warzyw. Na koniec dodaj posiekany koperek. Jeśli potrzeba dopraw solą i pieprzem. Zdejmij z ognia i jeśli chcesz zapraw śmietaną. Smacznego. 

 

3 komentarze:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter