wtorek, 2 lipca 2019

Jak wyhodować kiełki w domu (bez kiełkownicy)

Kiełki rzodkiewki, brokuła, lucerny, czy soczewicy. To w nich znajdują się najcenniejsze substancje odżywcze. Stanowią bogate źródło witamin, makro - i mikroelementów oraz składników mających pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Doskonale nadają się do kanapek i sałatek, a ich lekko ostry smak podkreśla charakter dań. Kiełki można bez problemu kupić w sklepie, ale ich samodzielna uprawa sprawia, że lepiej smakują.

Najprostszym sposobem na wyhodowanie kiełków w domu jest użycie specjalnej kiełkownicy. Jednak nie jest to jedyna metoda - można sobie poradzić mając w domu jedynie słoik i gazę. Musicie tylko pamiętać, aby kiełki przepłukiwać dwa razy dziennie i odlewać później wodę. Jest to sposób bardziej pracochłonny, owszem, ale działa i po kilku dniach będziecie cieszyć się domowymi, kiełkami. Zobaczcie, że to wcale nie jest trudne.

 *wpis nie jest sponsorowany - ja użyłam nasion firmy Toraf (kupiłam przez Internet).
Do przygotowania kiełków potrzebujesz:
opakowanie ziaren na kiełki - u mnie brokuła
słoik
gazę
gumkę recepturkę

Słoik wyparz. Kiełki wyjmij z opakowania i przełóż na gęste sitko - przepłucz je pod bieżącą wodą. Włóż nasiona do wyparzonego słoika, zalej przegotowaną, letnią wodą i odstaw na kilka godzin - najlepiej na całą noc.

Po kilku godzinach moczenia nasion, odlej wodę. Najlepiej będzie, jak w tym momencie słoik zakryjesz gazą i obwiążesz gumką recepturką. Odlej wodę przez gazę i odstaw słoik w ciepłe, ale nie nasłonecznione miejsce. Ja położyłam słoik w pojemniku, pod kątem, aby woda swobodnie mogła wyciekać przez gazę.
Przepłukuj nasiona rano i wieczorem, wylewaj wodę i odstawiaj słoik do pojemnika. Kiełki powinny być gotowe po 3-6 dniach. Będą dobre do spożycia, gdy ich długość osiągnie 1-2 cm.

2 komentarze:

  1. Bardzo przyda mi się ten wpis. Od jakiegoś czasu zamierzam hodować kiełki i jakoś nie po drodze mi było z kiełkownicą. I miejsca brak i nie zawsze jest dostępna. A tu proszę słoik mam to lecę robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się "wstrzeliłam" z tematem ;) Ja się wciągnęłam w hodowanie kiełków i już robię kolejne. :)

      Usuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter