środa, 21 listopada 2018

Lekki deser z płatkami i musem jabłkowym

Kochani! Mam dla Was pomysł na śniadanie, szybki deser, albo zdrową przekąskę w ciągu dnia. Dostałam od babci dużo jabłek i przygotowałam z nich mus (taki jak na szarlotkę). Włożyłam go do słoików i zapasteryzowałam, będą na zimę. Trochę musu mi jeszcze zostało, stąd pomysł na zdrowy i lekki deser. Wykorzystajcie swoje ulubione płatki lub musli. Fajnie sprawdzi się też ryż preparowany albo amarantus ekspandowany. Polecam.


Składniki (na 2 porcje):
6 łyżek płatków owsianych, kukurydzianych lub musli
6 łyżek musu jabłkowego
6 łyżek jogurtu naturalnego (u mnie bez laktozy)
2 łyżki syropu klonowego

Przygotowanie:
Zacznij od przygotowania musu jabłkowego. Jabłka obierz, wytnij gniazda nasienne i pokrój miąższ w kostkę. Przełóż jabłka do garnka, wlej odrobinę wody, wsyp szczyptę cynamonu. Duś jabłka na małym ogniu do momentu, aż się rozpadną, a sos zgęstnieje. Ja lubię, gdy kawałki jabłek są jeszcze wyczuwalne, więc nie doprowadzam do całkowitego rozgotowania owoców. Spróbuj i jeśli jabłka są bardzo kwaśne, dodaj cukier/ksylitol lub miód, według uznania. Zdejmij z ognia, wystudź.

Na dno pucharków wsyp po 3 łyżki płatków. Na płatki nałóż po 3 łyżki musu jabłkowego. Zalej całość jogurtem - 3 łyżki na pucharek. Skrop deser syropem klonowym (1 łyżka - 1 pucharek) i podawaj od razu.




10 komentarzy:

  1. lubię takie deserowe śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W mojej piwnicy półki uginają się od ogromnej ilości słoików wypełnionych jabłkami. Podsunęłaś i pomysł, jak jeszcze można je wykorzystać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś czas temu skusiłam się na syrop klonowy na tygodniu amerykańskim w znanym supermarkecie, teraz wiem co z nim zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i zdrowe śniadanie :) Płatki często wchodzą w skład mego śniadania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie lekkie i proste deserki :)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter