piątek, 16 listopada 2018

Makaron z wędzoną makrelą i suszonymi pomidorami

Jedliście kiedyś wędzoną makrelę na ciepło? Ja zawsze miałam opory, nie mogłam się przekonać i kuchenne podboje  kończyły się zazwyczaj pastą z makreli na zimno. Dzisiaj nareszcie (nie wiem dlaczego tak długo zwlekałam) zrobiłam makaron z czosnkiem, pomidorami, fetą i makrelą. I wiecie co? To jest pyszne! Bardzo Wam polecam. Ja użyłam makaronu świderki z soczewicy, ale wybierzcie swój ulubiony.

Składniki dla 2 osób:
200g makaronu świderki (u mnie bezglutenowy z soczewicy)
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 mała papryczka chilli
5 suszonych pomidorów + oliwa ze słoika do smażenia
5 łyżek śmietany 18%
200g wędzonej makreli, obranej
pieprz, 1/2 łyżeczki oregano
50g sera feta

Przygotowanie:
Makaron ugotuj al dente. W czasie, gdy makaron będzie się gotował, przygotuj sos. 

Cebulę pokrój w drobną kostkę i zeszklij na patelni z dodatkiem niewielkiej ilości oleju z suszonych pomidorów. Do cebuli dodaj pokrojony czosnek i drobno posiekaną papryczkę chilli. Wymieszaj i po chwili dołóż pokrojone suszone pomidory. Zalej całość śmietaną, dopraw oregano i pieprzem. Wymieszaj i po kilku minutach dodaj pokruszony ser feta, dopraw do smaku.

Uważaj z solą, ponieważ feta i makrela są słone. Na sam koniec dodaj obrane kawałki makreli i smaż do momentu, aż ryba będzie ciepła. Zdejmij z ognia, wymieszaj z makaronem. Podawaj danie udekorowane listkami bazylii.

3 komentarze:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter