poniedziałek, 29 października 2018

Soczysty łosoś z parowaru

Długi czas nie używałam parowaru. Zaniosłam go do babci na przechowanie, gdzie stał i się kurzył. W weekend postanowiłam, że wrócę z nim do domu i zacznę ponownie wykorzystywać w kuchni. Oto pierwsze danie, wielki come back - łosoś z nutą cytrynowo-imbirową. Do tego mix kasz (również uparowanych) i sałatka z pomidorem i cebulą. Ryba z parowaru jest soczysta i aromatyczna. To mit, że dania na parze nie mają smaku i są jałowe, po prostu trzeba je odpowiednio doprawić. Spróbujcie.

Składniki (dla dwóch osób):

2 dzwonka łososia
1 łyżka sosu sojowego
1 płaska łyżka miodu
2 łyżki oliwy z oliwek
sok z połowy cytryny
1 łyżeczka musztardy
świeży kawałek (ok 3 cm) imbiru
pieprz

Przygotowanie:

Rybę umyj, osusz ręcznikiem i przełóż do głębokiego naczynia. W miseczce wymieszaj dokładnie wszystkie składniki na marynatę: sos sojowy, miód, oliwę, sok z cytryny, musztardę i starty imbir. Dobrze wymieszaj, żeby powstał gładki sos.

Łososia przypraw pieprzem z obu stron (wetrzyj pieprz w mięso) i zalej marynatą. Odstaw do lodówki na 30 minut.

Jeśli będziesz używać parowaru elektrycznego, przygotuj go zgodnie z zaleceniami, wstaw rybę i nastaw czas parowania na 15 minut. Ja 5 minut wcześniej wstawiłam kaszę, a później dołożyłam rybę.

Rybę też możesz uparować w garnku, zajmie to 15-20 minut, lub upiec w piekarniku w temperaturze 180 stopni. Jeśli będziesz piec łososia, obserwuj go, żeby nie przesuszyć mięsa.

1 komentarz:

  1. Taka ryba nie dość, że jest smaczna to zachowuje wszystkie wartości odżywcze. To dla mnie bardzo ważne bo staram się zdrowo odżywiać. Ostatnio bardzo często przyrządzam https://mowisalmon.pl/przepisy/salatka-nicejska-z-kawalkami-lososia-mowi-wedzonego-na-cieplo/ Przygotowuję ją w pudełeczku i zawsze mam ze sobą pyszną i zdrową przekąskę. Polecam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter