wtorek, 17 lipca 2018

Malinowe ptasie mleczko z trzech składników

Ptasie mleczko z malinami - deser lekki, owocowy i orzeźwiający. Przygotowałam go zamiast tortu, na imprezę urodzinową. To był dobry wybór, by w gorące popołudnie podać piankę, zamiast ciężkiego, kremowego ciasta. Ptasie mleczko zniknęło w mgnieniu oka i wszystkim smakowało. Ja wykorzystałam maliny, ale możecie zastąpić je ulubionymi owocami. Wtedy zamiast galaretki malinowej, weźcie  o smaku wybranych przez Was owoców.

Przepis z bloga SkutecznieTv.


Składniki (na 8 sztuk):

450g malin (miałam kilka borówek, użyłam do dekoracji)
3 galaretki malinowe
2 serki homogenizowane naturalne (opakowanie 150g)

Przygotowanie:

2 galaretki rozpuść w 500 ml gorącej wody. Dobrze wymieszaj i odstaw do wystudzenia i lekkiego stężenia. Maliny pokrój na kawałki. Zostaw trochę malin niepokrojonych do dekoracji.

Gdy galaretki zaczną gęstnieć, dodaj do nich serki homogenizowane i zmiksuj na jednolitą masę. Do masy wsyp pokrojone maliny i wymieszaj łyżką.  Przełóż piankę do szklanek (lub innych naczyń w których będziesz podawać deser) i wstaw do lodówki, by stężała (na około godzinę).

Po tym czasie trzecią galaretkę malinową rozpuść w 500 ml gorącej wody, zostaw do wystudzenia.  Owoce poukładaj na piance i zalej je delikatnie gęstniejącą galaretką. Ponownie wstaw do lodówki. Podawaj, jak galaretka zastygnie.


7 komentarzy:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter