środa, 25 lipca 2018

Kruche ciasto ze śliwkami i kruszonką

Pacek ze śliwkami i kruszonką to moje ulubione wakacyjne ciasto. Przepis dostałam od babci i nigdy go nie modyfikuję. Kojarzy mi się z dzieciństwem i wspólnymi wypiekami. Dla mnie jest najlepsze. Pamiętajcie, że mając takie kruche ciasto, możecie dodać do niego inne owoce sezonowe, niekoniecznie muszą to być śliwki (chociaż ja lubię ze śliwkami najbardziej). Sprawdzą się truskawki, jabłka, jagody i inne owocowe mieszanki. Jeśli jeszcze nie jedliście, polecam.



Składniki:

250g mąki pszennej
125g zimnego masła
100g cukru
1 żółtko
łyżeczka proszku do pieczenia
1,5 łyżki śmietany 18%
szczypta soli
szczypta cynamonu

600g śliwek węgierek

Przygotowanie:

Zacznij przygotowywać kruche ciasto: szybko posiekaj margarynę z mąką, proszkiem do pieczenia, szczyptą soli i cukrem. Ciasto powinno mieć konsystencję mokrego piasku. Odłóż na bok 1/3 ciasta (będzie na kruszonkę), a do reszty dodaj żółtko i śmietanę. Zagnieć szybko i wstaw do lodówki na pół godziny.

Wyjmij ciasto z lodówki i rozwałkuj (podsypując mąką) na placek o wymiarach formy. U mnie prostokątna blaszka 25 x 28 cm. Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia i przełóż rozwałkowane ciasto na spód blachy.

Piekarnik nagrzej do temperatury 180˚C. Ponakłuwaj ciasto widelcem i wstaw do piekarnika na 10 minut. W tym czasie umyj śliwki, przekrój na pół i wyjmij pestki. Na podpieczonym spodzie ułóż śliwki (skórką do dołu) i posyp je szczyptą cynamonu i pozostałym ciastem - kruszonką. 


Piecz ok 40 min, aż wierzch ciasta będzie rumiany. Zostaw do wystudzenia.


9 komentarzy:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter