piątek, 10 kwietnia 2015

Muffinki pomarańczowe


Witajcie :)
Wreszcie zawitała do nas prawdziwa wiosna, z tymi cudownie ciepłymi promieniami słońca - stąd też pomysł na przygotowanie pysznych, słonecznych, pomarańczowych muffinek. Ponieważ zależało nam na naturalnym podpiciu koloru ciasta, użyłyśmy mąki kukurydzianej, która sprawia, że muffinki są pięknie żółto-pomarańczowe. Według nas jest to idealna przekąska do pracy i świetnie sprawdza się jako zamiennik słodkiej bułki. Muffinki można przekroić i posmarować ulubionym dżemem lub serkiem waniliowym, co dodatkowo je urozmaici.

Składniki (na ok 20 sztuk):
60g płatków owsianych
100g mąki kukurydzianej
70g mąki pszennej
1 jajko
40g cukru
opakowanie cukru wanilinowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
20ml oleju
pomarańcza
pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
opcjonalnie: lukier do polania

Przygotowanie:
1. Płatki owsiane ugotuj w 400ml wody, mieszając aż ulegną rozklejeniu. Zdejmij z ognia i zostaw na 15-20 minut do ostudzenia. W tym czasie sparz pomarańczę, zetrzyj z niej skórkę, po czym wyfiletuj owoc (jak to zrobić pokazałyśmy na naszym profilu klik). Uzyskany miąższ pokrój na małe kawałki.


2. Połącz wszystkie składniki razem, zaczynając od roztrzepania jajka z olejem, ekstraktem z wanilii i owsianką. Na koniec dodaj mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, cukier zwykły i wanilinowy, skórkę z pomarańczy i miąższ. Gdy składniki się połączą wlej je do silikonowych/papierowych foremek i piecz ok 30 minut w 180ºC.


3. Po upieczeniu i wystudzeniu mufinek można polać je lukrem z cukru pudru.

Nasze oceny:

Basia: Pyszne pomarańczowe muffinki, tylko trzeba pamiętać o dokładnym obraniu pomarańczy, by białe części nie sprawiły, że nasz wypiek będzie gorzki. Moja ocena: 8/10.

Julka: Pomarańczowe muffinki chodziły za mną od dawna, cieszę się, że w końcu je zrobiłyśmy. Dodatek mojej ulubionej mąki kukurydzianej fajnie wzbogacił smak muffinek. Moja ocena: 9/10.


7 komentarzy:

  1. Świetny kolor, idealnie współgra z tym słońcem dzisiejszym ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jakie fajne i słoneczne muffinki, pysznie wygladają dziewczyny :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ten kolor faktycznie: bardzo intensywny, bardzo pozytywny! :)
    Zjadłabym taką muffinkę, oj zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne muffinki :) Pomarańczowe są bardzo wilgotne :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękujemy za każdy komentarz :)

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...