niedziela, 2 maja 2021

Lekki chlebek bananowy (bez cukru i białej mąki)

Przepisów na chlebek bananowy znajdziecie w Internecie mnóstwo, dlatego warto sięgać po ten sprawdzony. Ja mój chlebek "testowałam" już na wielu osobach i mogę Wam go polecić z czystym sumieniem. 

Często chlebki bananowe są ciężkie, dosładzane cukrem i czekoladą, a przez to bardzo kaloryczne. Ja do ciasta dodałam tylko odrobinę miodu (dojrzałe banany są wystarczająco słodkie), a zamiast białej mąki wykorzystałam płatki owsiane. Dzięki temu bananowiec wyszedł lżejszy, delikatny i fit.

Jeśli macie w domu bardzo dojrzałe banany i płatki owsiane, nie ma na co czekać, zabieramy się za pieczenie.


Składniki:

  • 4 dojrzałe banany
  • 2 szklanki płatków owsianych (200g) - może być też mąka owsiana
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka sody (nie czuć jej w cieście)
  • 1 łyżeczka cynamonu (jeśli lubisz, daj więcej)
  • 3 jajka


Przygotowanie: 

Płatki owsiane zmiksuj na mąkę. Możesz użyć blendera, malaksera, lub młynka do kawy. Mąkę z płatków wsyp do miski. Dodaj trzy obrane banany (1 zostaw do dekoracji), wbij jajka, wlej miód, wsyp sodę i cynamon. Wszystko razem zblenduj na gładką masę.


Jeśli nie masz w domu blendera, najpierw rozgnieć banany widelcem. Dojrzałe banany łatwo się rozgniatają. Dodaj banany do reszty składników i wymieszaj łyżką lub mikserem.

 

Przygotuj podłużną foremkę, u mnie to keksówka. Wyłóż ją papierem do pieczenia i wylej ciasto. Ostatniego banana obierz, przekrój wzdłuż na pół i połóż na wierzchu ciasta. Wstaw formę do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni, piecz ok 35-40 min, do suchego patyczka. Podawaj po wystudzeniu. Chlebek przechowuj owinięty folią, żeby nie wysechł.


 

12 komentarzy:

  1. Witam serdecznie ♡
    Rewelacyjny przepis, chlebek wygląda super, muszę koniecznie go spróbować :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam chlebki bananowe :) Pycha !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam, ten jest mój numer jeden.

      Usuń
  3. Super :) Fajna zdrowa wersja bananowego chlebka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego chlebka nigdy nie jadłam, ale na pewno musi być pyszny :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować przepis. Pozdrowienia :)

      Usuń
  5. Chlebki bananowe nigdy mi się nie znudzą, a zdrowa wersja jest kusząca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki chlebek bananowy 'chodzi za mną' od dłuższego czasu;) muszę wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter