piątek, 17 stycznia 2020

Lekkie śniadanie - omlet ze szpinakiem i żółtym serem

Omlet ze szpinakiem przygotowałam rano, zapakowałam w pudełko i odgrzałam w pracy. Zajęło mi to niecałe 10 minut. Pytacie, czy da się zrobić pełnowartościowe śniadanie w kilka minut?  Da się, tylko zaplanujcie to sobie dzień wcześniej, żeby nie tracić czasu na stanie przy lodówce i zastanawianie się, na co macie ochotę.
Do omletu możecie dodać swoje ulubione składniki, w tej wersji (na słodko) wykorzystałam szpinak, pomidory, kiełki i żółty ser. Masa jajeczna jest bazą, a z resztą dodatków możecie kombinować do woli. Smacznego.

Składniki na 1 omlet:
2 jajka
1/4 szklanki mleka
sól, pieprz, ostra papryka
1/2 czerwonej cebuli
1 pomidor
garść szpinaku
łyżka dowolnych kiełków
2 plastry żółtego sera

Przygotowanie:
Jajka roztrzep widelcem, dodaj sól, pieprz, ostrą paprykę, 1/4 szklanki mleka. Rozgrzej patelnię, wlej odrobinę oleju. Pół cebuli posiekaj i zeszklij na oleju, gdy się zrumieni, wlej masę jajeczną, lekko przemieszaj. Na jajka poukładaj posiekanego pomidora, garść szpinaku, łyżkę dowolnych kiełków i ser żółty. 

Smaż bez mieszania. Gdy spód się zrumieni, złóż omlet na pół, przykryj pokrywką i smaż jeszcze 2-3 minuty. Zsuń z patelni i podawaj. 

7 komentarzy:

  1. Pyszne śniadanie, kojarzy mi się z latem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato można mieć na talerzu o każdej porze roku :D

      Usuń
  2. As claimed by Stanford Medical, It's really the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh 19 KG less than us.

    (And by the way, it is not about genetics or some secret-exercise and EVERYTHING related to "HOW" they are eating.)

    BTW, What I said is "HOW", not "what"...

    Click this link to reveal if this easy questionnaire can help you discover your real weight loss potential

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter