wtorek, 26 czerwca 2018

Placuszki z warzywami

Placuszki z warzywami - chrupiące, delikatne i pożywne. Do ich przygotowania wykorzystałam gotową, mrożoną mieszankę warzywną. Zanim zabrałam się za gotowanie, dobrze rozmroziłam warzywa, żeby uniknąć nadmiaru wody. Z podanych proporcji wyszło mi osiem placków średniej wielkości. Placuszki będą trochę grubsze, ponieważ warzywa są różnej wielkości - warto na chwilę przykryć patelnię pokrywką, żeby cisto równo się usmażyło. Placki podałam z chrzanem i jogurtem naturalnym. Polecam.

Składniki:

opakowanie warzyw na patelnię (450g) - u mnie mieszanka włoska
2 jajka
1 szklanka mąki
sól, pieprz
łyżeczka bazylii
łyżeczka czosnku granulowanego
pół łyżeczki mielonej ostrej papryki
olej kokosowy do smażenia

*opcjonalnie przyprawy dołączone do opakowania z warzywami - wtedy nie dodawaj już czosnku, papryki i bazylii

Przygotowanie:

Rozmroź mieszankę warzyw, przełóż ją do miski. Jeśli w mieszance są duże kawałki brokuła i kalafiora, rozdrobnij je widelcem (ułatwi to smażenie placków). Do warzyw dodaj przyprawy. W moim opakowaniu nie było przypraw, dlatego doprawiłam solą, pieprzem, czosnkiem, papryką i bazylią. Jeśli masz w opakowaniu przyprawy, dodaj je, ale wtedy zrezygnuj z czosnku, bazylii i papryki.

Do mieszanki warzyw dodaj jajka i mąkę. Wymieszaj tak, by składniki się połączyły. Na patelni (u mnie do naleśników) rozgrzej olej kokosowy. Kładź niewielkie porcje ciasta, formuj placuszki i smaż na średnim ogniu z obu stron na złoty kolor. Podawaj z chrzanem lub jogurtem naturalnym.


4 komentarze:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter