piątek, 16 kwietnia 2021

Kremowy budyń jaglany z bananem


Budyń jaglany - gęsty, aksamitny, słodki, owocowo-orzechowy. Idealny na deser albo na śniadanie. Jestem zachwycona jego kremowością i smakiem. 

Żałuję, że go tak późno odkryłam. Zazwyczaj mam kaszę jaglaną w domu, ale leży w szafce. A to spory błąd, ponieważ kasza jaglana kryje w sobie mnóstwo witamin i minerałów, nie zawiera glutenu i jest lekkostrawna. Do tej pory najczęściej dodawałam ją do pasztetów, albo do pieczonych warzyw. 

A jak jest u Was? Lubicie kaszę jaglaną? Może macie jakieś sprawdzone przepisy na jej wykorzystanie?

 

Składniki:

  • pół szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 1 szklanki mleka/napoju roślinnego
  • 1 banan
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • opcjonalnie - 1 łyżka odżywki białkowej w ulubionym smaku
  • dżem/owoce/bakalie na wierzch, do dekoracji


Przygotowanie:
Kaszę jaglaną przelej wrzątkiem, żeby pozbyć się goryczy. Odcedź. Przełóż kaszę do garnka i zalej 1 szklanką mleka. Wstaw na mały ogień, mieszaj i gotuj aż kasza wchłonie cały płyn. Po tym czasie wlej drugą szklankę mleka i dodaj masło orzechowe. Gotuj znowu do momentu, aż kasza wchłonie mleko. 

 

Zdejmij z ognia (kasza powinna być miękka, jeśli nie jest, pogotuj jeszcze kilka minut, podlewając wodą). Dodaj pół banana i zmiksuj kaszę na krem.  Mój blender nie zmiksował jej na bardzo gładko.  

 

Jeśli chcesz, wsyp odżywkę białkową. Po kilku minutach budyń zgęstnieje. Podawaj z owocami, ulubionym dżemem albo miodem. Smacznego.


 

5 komentarzy:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter