niedziela, 13 grudnia 2020

Naleśniki pełnoziarniste z trzech składników

Gdybyście nie mieli pomysłu na szybki i pożywny posiłek, podrzucam mój niezawodny przepis na naleśniki pełnoziarniste z 3 składników! Można je podać na słodko, lub tak jak ja dzisiaj, ze słonymi dodatkami. Naleśniki posmarowałam pastą marchewkową (kupioną, ale z dobrym składem), na to położyłam rukolę, awokado i pomidora. Wyszło bardzo smacznie, kolorowo i zdrowo. Z podanych proporcji wychodzą 3 naleśniki (lub 4 bardzo cienkie). Polecam.

 

 Składniki: 

  • 50g mąki pełnoziarnistej
  • 1 jajko
  • 100 ml napoju owsianego (lub mleka)

Przygotowanie: 

Jajko roztrzep z napojem owsianym (lub mlekiem), dodaj mąkę i dobrze wymieszaj. Masa powinna być dosyć rzadka, żeby łatwo ją było rozprowadzić po patelni. Patelnię do naleśników (lub zwykłą) dobrze rozgrzej, skrop odrobiną oleju i smaż naleśniki. U mnie jeden naleśnik to jedna chochelka do zupy. Podawaj na ciepło lub zimno z ulubionymi dodatkami.  


 

2 komentarze:

  1. Naleśniki kocham w każdej postaci, to dla mnie danie ponadczasowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna, zdrowsza wersja naleśników :)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter