wtorek, 22 marca 2022

Najlepsze fit brownie z cukinii

 
Obiecałam przepis na najlepsze lekkie brownie i jest. Z cukinii, słodzone bananami i daktylami. Aksamitne, wilgotne i naprawdę sycące. I wiecie co? Wcale nie czuć że jest w tym cieście cukinia.
A jak polejecie je polewą czekoladową, to nikt się nie zorientuje, że to jest zdrowe ciasto. Polecam. 

 

Składniki (na tortownicę o średnicy 20 cm):

  • 1 cukinia ok. 250g
  • 1 szklanka maki orkiszowej (może być owsiana)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • 2 banany
  • 150g suszonych daktyli
  • 4 łyżki masła orzechowego
  • 3 banany

 

Przygotowanie:

Cukinię zetrzyj na tarce o średnich oczkach, dodaj szczyptę soli, odstaw na kilkanaście minut, odciśnij nadmiar wody.

Daktyle zalej wodą i namocz, żeby się łatwiej miksowało.

Mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia i kakao.

Banany zmiksuj z daktylami (wodę z moczenia odlej) i masłem orzechowym - ja użyłam blendera, miksowałam stopniowo. Dodaj masę do mąki, wymieszaj i dołóż cukinię.

Jajka ubij na jasną puszystą masę, dodaj do pozostałych składników i delikatnie, ale dokładnie wymieszaj, wylej do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie tortownica o średnicy 20 cm).

Piecz ok. 35 minut w 180 C.



 

 
 

2 komentarze:

  1. super ciacho! można zjeść bez wyrzutów sumienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny,zdrowy i na czasie przepis :) akurat mam cukinie to juz wiem co z niej zrobie :)

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter