poniedziałek, 13 października 2014

Chleb szpinakowy


Kochani :)
Nie wiemy jak Wy, ale my uwielbiamy domowe pieczywo i zapach unoszący się w całym domu podczas pieczenia. Wyrób domowego chleba jest dosyć czasochłonny, ale gdy ciasto wyrasta można oddać się innym zajęciom, a dodatkowo jego smak po upieczeniu rekompensuje długie oczekiwanie. A największym plusem jest to, że wiemy z czego tak naprawdę chleb jest zrobiony. My dzisiaj chcemy namówić Was do wypróbowania chleba ze szpinakiem. Może wydawać się Wam, że jest to nietypowy składnik, jednak pasuje do pieczywa idealnie. Chleb jest miękki, puszysty a posypka z żółtego sera sprawia, że tworzy się na wierzchu pyszna, chrupiąca skórka. Spróbujcie koniecznie.

Składniki:


500 g mąki pszennej typ 650
125 ml ciepłej wody
125 ml ciepłego mleka
50 g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
1/2 szklanki rozdrobnionych płatków owsianych
200 g szpinaku (może być mrożony)
1 łyżka oliwy
sól, pieprz
trochę startego żółtego sera


Przygotowanie:


1. Na patelni rozgrzej łyżkę oliwy, dołóż szpinak i duś przez kilka minut (jeśli szpinak był mrożony zajmie to trochę więcej czasu), dopraw solą i pieprzem. Gdy szpinak będzie miękki zdejmij z ognia i zostaw do przestudzenia.

2. Drożdże rozpuść w ciepłym (niegorącym) mleku. Mąkę przesiej, dodaj do niej płatki owsiane, cukier i sól, a następnie drożdże rozpuszczone w mleku. Zacznij wyrabiać ciasto, po chwili dodaj szpinak i stopniowo wlewaj wodę. Gdyby ciasto wyszło zbyt klejące, podsyp odrobiną mąki. Zagnieć je, przykryj ściereczką i pozostaw w cieple na 1 godzinę.



3. Po tym czasie ciasto przełóż do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki i pozostaw w cieple jeszcze przez 15 minut. Wierzch chleba posyp startym serem.



4. Piecz przez 45-50 min. w piekarniku nagrzanym do temp. 180ºC. Wyjmij z piekarnika i wystudź.

Nasze oceny:


Basia: Pyszny, puszysty i bardzo aromatyczny chleb. Jestem szpinakożercą także dla mnie to prawdziwy strzał w dziesiątkę :) Moja ocena: 10/10.

Julka: W moim osiedlowym sklepiku są dostępne bułki ze szpinakiem i już od jakiegoś czasu szukałam podobnego chleba. Nasz spełnił moje oczekiwania i na pewno zrobię go jeszcze nie raz :) Moja ocena: 9/10.

24 komentarze:

  1. Chlebka z szpinakiem jeszcze nie próbowałem, ale wygląda pysznie.
    http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Szpinak i ten ser? O mamo! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajny zielony chlebek, musi być pyszny. Super dziewczyny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. I tu mnie macie, nie spocznę, póki takiego chlebka nie upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale chlebuś! Hah, dla mnie totalne zaskoczenie, ale z chęcią wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowy chleb plus szpinak-jestem kupiona:)

    OdpowiedzUsuń
  7. coś dla mnie! uwielbiam pieczywo, a takie smakowe jest po prostu doskonałe :-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszedł Wam przepiękny!!! nie potrafię wyobrazić sobie jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny chlebek, pierwszy raz się z takim spotykam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. naprawdę ciekawy pomysł na jesienne śniadania i kolacje ,,,

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi smakować obłędnie , muszę taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki ciekawy chlebek! Wyrósł pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda rewelacyjnie. Pomysł miałyście bombowy.

    OdpowiedzUsuń
  14. No super! Fantastyczny pomysł i wykonanie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie chleb domowy jest wart zachodu. Ostatnio poczyniłam pierwsze w życiu bułeczki i jestem nimi zachycona, choć nie są pewnie idealne, ale będę próbować wypieków dalej i ten chlebek zapiszę sobie do listy do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, domowe pieczywo jest warte zachodu, nic się z nim nie równa. Powodzenia w wypiekach :)

      Usuń
  16. Uwielbiam szpinak pod każdą postacią. A już domowy chlebek ze szpinakiem to musi być niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham szpinak, więc na taki chleb z pewnością bym się skusił :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziewczyny szalejecie smakami!! Pysznie tu u Was!!

    OdpowiedzUsuń
  19. takiego chlebka to ja jeszcze nie jadłam, ale chętnie przepis wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super! Muszę taki upiec, bo uwielbiam szpinak :D

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Zacznij wpisywać i naciśnij enter