sobota, 30 kwietnia 2016

Marynowane rzodkiewki


Witajcie :)
Długi weekend w pełni, więc na tapecie są grille, pikniki na łonie natury i odpoczynek. W pełni popieramy taką ideę :) Jednak by dobrze zjeść trzeba zazwyczaj poświęcić trochę czasu. Co powiecie zatem na fajny dodatek do smażonych mięs, który zrobicie w 10 minut? Marynowane rzodkiewki zajmą Wam właśnie tyle plus czas ich leżakowania, czyli 12-24 godziny. Przepis bazowy znalazłyśmy w książce "Nie...zwykła kuchnia, bo każdy jest inny" autorstwa Kingi Paruzel, jednak zmodyfikowałyśmy go trochę, gdyż oryginał był zbyt octowy.

czwartek, 28 kwietnia 2016

Ciasto czekoladowo-buraczkowe


Cześć,
dzisiaj obiecany przepis na ciasto buraczkowe. Ciasto absolutnie obłędne w smaku, delikatne,  wilgotne i mocno czekoladowe. Domownicy nie zorientowali się, że to ciasto z burakiem (bo dla niektórych zdrowe i z dodatkiem warzyw = niedobre), więc jest sukces. A powstało trochę przez przypadek, jako miks różnych przepisów. Zrobiłyśmy je dwa razy, żeby dopracować przepis i oto jest - nasza wersja buraczkowego. Z mąką kokosową, żurawiną i gorzką czekoladą. Tylko uwaga! Ciasto nie jest bardzo słodkie, więc jeśli jesteście zwolennikami słodkich ciast - użyjcie mlecznej czekolady albo zwykłego cukru (w odrobinę większej ilości). Spróbujcie ciasto przed włożeniem do piekarnika i jeśli będzie dla was mało słodkie, dodajcie więcej cukru/ksylitolu :)

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Kasza bulgur z warzywami i kurczakiem


Jakiś czas temu pisałyśmy Wam, że staramy się stopniowo wprowadzać do naszej diety zdrowe i pełnowartościowe posiłki. Nie oszukujmy się, nie wyeliminowałyśmy zupełnie słodyczy, zdarza się nam również sięgnąć po fast foody lub przygotowywać je w domu - jednak zwracamy większą uwagę na to co jemy (czytamy etykiety, wybieramy naturalne składniki, itp.) Jesteśmy łasuchami, ale do jedzenia podchodzimy z głową. Zdrowe jedzenie nie musi być nudne i bez smaku - na potwierdzenie tego mamy dzisiaj pyszną i kolorową propozycję obiadową. Kaszę bulgur z warzywami i grillowanym kurczakiem - spróbujcie, a zjecie wszystko. Drobne ziarenka kaszy świetnie łączą się z miękkimi warzywami, aromatycznymi przyprawami i delikatnym kurczakiem. Robiłyśmy to danie już kilka razy i ciągle mamy na nie ochotę. ;)

czwartek, 21 kwietnia 2016

Owsianka pomarańczowa z bananami



Witajcie :)
Słonko za oknem coraz bardziej przyświeca jednak nadal poranki bywają dość chłodne. Zatem na rozgrzanie proponujemy Wam przepyszną pomarańczową owsiankę z suszonymi bananami i przyprawami korzennymi. Czym taka owsianka różni się od tradycyjnej? Gotuje się na bazie puree z pomarańczy z małym dodatkiem wody. Pomarańczowa owsianka jest po prostu pyszna :) Przepis na nią znalazłyśmy w książce "Facet i kuchnia", w której znajdziecie wiele ciekawych przepisów na dania bez glutenu.

niedziela, 17 kwietnia 2016

Jajka zapiekane z pomidorami


Kochani, mamy dla Waś pyszną i prostą propozycję na śniadanie. Niestety weekend się już kończy, ale może w tygodniu znajdziecie kilka minut, żeby przygotować na śniadanie zapiekane jajka. Robi się je bardzo łatwo, a efekt końcowy jest pyszny. Jesteśmy przekonane, że miło zaskoczycie bliskie osoby, podając im jajka w takiej formie. My do pomidorów dodałyśmy trochę groszku, ale dowolność składników i przypraw jest tutaj duża. Dodajcie to, na co akurat macie ochotę. Do dzieła! :)
Inspirację na to śniadanie znalazłyśmy w książce "Pysznie bez glutenu".

czwartek, 14 kwietnia 2016

Creme brulee


Witajcie :)
Dziś mamy dla Was coś specjalnego - domowy creme brulee. Jest to ulubiony deser Julki, taki na wyjątkowe okazje. Do tej pory jedynie zamawiany w restauracjach, ale w końcu postanowiła się z nim zmierzyć w warunkach domowych. Jeśli uważacie, że zrobienie creme brulee jest trudne, koniecznie przeczytajcie wszystkie wskazówki, które znajdziecie poniżej. Ten przepis powstał na bazie kilku przepisów znalezionych w Internecie, kilku filmów instruktażowych oraz obserwacji na kursie kulinarnym ;) Postaram się zatem opisać Wam wszystko jak najdokładniej potrafię.

poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Sałatka z kiwi i pomarańczami


Lubicie połączenie sałaty, słodkich owoców i chrupiących orzechów? Jeśli tak, zróbcie koniecznie sałatkę z kiwi, pomarańczą i orzechami włoskimi. Sałatka polana dressingiem musztardowym smakuje wyśmienicie i nie można się jej oprzeć. Jest to zdrowa i lekka propozycja, która świetnie pasuje jako dodatek do mięs, lub po prostu jako przekąska w ciągu dnia. Składniki do sałatki można przygotować wcześniej, ale sosem polejcie ją na chwilę przed podaniem.

środa, 6 kwietnia 2016

Owsianka z komosy ryżowej


Witajcie :)
Pewnie zastanawiacie się co to za wynalazek owsianka z komosy ryżowej?:) To po prostu śniadaniowa wersja popularnej quinoi. Komosa ryżowa zawiera witaminy E, żelazo, wapń, magnez oraz błonnik więc warto właśnie od niej zacząć swój dzień. Przygotowanie takiej innej owsianki zajmie Wam ok 30 minut, ale efekt końcowy na pewno zaskoczy Was na plus. Przepis oryginalny podajemy za magazynem "Moje Gotowanie" nr.3/2014. Jednak polecamy Wam eksperymentować z różnymi mlekami oraz bakaliami.

niedziela, 3 kwietnia 2016

Bułeczki z nadzieniem pizzowym


Witajcie :) 
Pogoda za oknem coraz ładniejsza, z chęcią wychodzimy na dłuższe spacery, dzięki czemu możemy sobie pozwolić na małe grzeszki jedzeniowe ;) Pewnie większość pomyśli o fast foodzie - my zaproponujemy coś pomiędzy pizzą, a bułką z dodatkami. Mianowicie zapraszamy Was do spróbowania bułeczek z nadzieniem pizzowym - u nas z kukurydzą, pomidorami, salami i żółtym serem, ale to od Was zależy jaki smak nadacie swoim wypieką. Pamiętajcie tylko by wszystkie składniki jak najdokładniej odsączyć z wody. Przepis oryginalny znalazłyśmy w gazetce "Polska gotuje" nr. 12/12. 

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...